به گزارش ایرنا سیدزین العابدین موسوی روز پنجشنبه اظهار داشت: همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف به پرداخت مطالبات شهرداری هستند، مطالبات شهرداری مطالبات عمومی و غیرقابل انکار است.
وی با بیان اینکه همه افراد و دستگاه ها باید به تعهد خود نسبت به شهرداری عمل کنند گفت: شهرداری مطالبه عمومی و دولتی است همه دستگاه ها مکلف به همکاری با این نهاد عمومی هستند.
موسوی تصریح کرد: تذکراتی که به شهرداری آبادان داده شد مربوط به ناهماهنگی است که انتظار می رفت از ابتدا فرمانداری را در جریان می گذاشتند و این موضوع هیچ ربطی به مطالبات شهرداری از دستگاه ها ندارد.
وی با اشاره به اجازه ندادن ورود تجهیزات نفتی به فاز 2 پالایشگاه آبادان از سوی شهرداری گفت: مطالبات شهرداری با حساسیت دنبال می شو و فرمانداری تا پرداخت آنها به شهرداری پیگیر خواهد بود.
فرماندار ویژه آبادان افزود: متاسفانه برخی اظهار نظرها صرفا به دلیل عدم اشراف به قانون، احساسی و مغرضانه است.
موسوی اظهار داشت: در محدوده مناطق آزاد و به موجب قانون تمام فعالیت هایی که برای شروع نیاز به مجوز دارند مجوزشان از سوی سازمان منطقه آزاد صادر می شود و عوارض باید الزاما به منطقه آزاد پرداخت شود.
وی تصریح کرد: یکی از این فعالیت ها پروژه فاز ٢ پالایشگاه آبادان است که در زمان و جغرافیای محدوده منطقه آزاد اروند شروع شد، و عوارض آن باید به منطقه آزاد پرداخت شود.
فرماندار ویژه آبادان گفت: این موضوع باعث نمی شود که وقتی خدمات لازم را شهرداری به فاز 2می دهد شهرداری از عوارض آن محروم باشد و سازمان منطقه آزاد اروند الزاما در خصوص خدمات شهرداری باید عوارض دریافتی از فاز 2 را به حساب شهرداری واریز نماید.
موسوی گفت: طرف حساب شهرداری آبادان، فاز ٢ پالایشگاه نیست بلکه منطقه آزاد است و به همین دلیل تا کنون منطقه آزاد مبالغی را به شهرداری پرداخته است.
وی افزود: فاز ٢ پالاشگاه آبادان فقط مکلف به پرداخت عوارض به یکی از سازمانهاست و آن سازمان هم سازمان منطقه آزاد اروند است.
موسوی اظهار داشت: منطقه آزاد اروند باید به موجب تفاهمنامه ای وجوه دریافتی بابت عوارض را به شهرداری آبادان بپردازد زیرا دریافت عوارض در مقابل خدمات است که این خدمات را شهرداری به فاز دوم اراه می دهد.
وی افزود: اینکه توقع داشته باشیم عوارض فاز 2 پالایشگاه مستقیم به حساب شهرداری واریز شود انتظاری غیرقانونی است ولی سازمان منطقه آزاد اروند می تواند به شهرداری تفویض اختیار کند.
فرماندار ویژه آبادان در عین حال گفت: شهرداری مجاز نیست جلوی انتقال تجهیزات یک پروژه ملی را بگیرد، زیرا طرف شهرداری سازمانی دیگر است.
موسوی افزود: پرداخت این قبیل عوارض از طرف سازمان منطقه آزاد اروند به شهرداری منطقه آزاد را از باب کمک های عمرانی دیگر به شهرداری معاف نمی کند و به دستور مدیر عامل این سازمان دهها میلیارد تحت عنوان پروژه های عمرانی به شهرداری پرداخت شده که جدای از عوارض فاز 2 پالایشگاه است.
وی مدیران فاز 2 پالایشگاه آبادان را ملزم به پرداخت بدهی به شهرداری کرد و گفت: فاز دوم به کنسرسیوم در انجام پروژه تعهد زمانی دارد و بخاطر یک روز تاخیر در نصب تجهیزات باید مبالغ گزافی بپردازد مصلحت نیست با جلوگیری از انتقال تجهیزات، خودمان باعث پرداخت جریمه به بیگانه شویم.
موسوی افزود: پالایشگاه آبادان مکلف است در ازای آسیب های ناشی از تردد ماشین آلات سنگین، خطوط لوله محصولات و سر و صدا و دود حاصله برای رضایت عمومی، به شهرداری بیش از پیش کمک کند این یک مطالبه مردمی است.
فرماندار ویژه آبادان با تاکید بر پرداخت حق آلایندگی توسط پالایشگاه گفت: حق آلایندگی برای جبران این همه خسارت کافی نیست زیرا شهر دچار آسیب های فراوانی شده است.
وی افزود: فاز دوم پالایشگاه آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند هرچه سریعتر تکلیف شهرداری را تعیین کنند زیرا شهرداری محتاج به توجه بیشتر است تا بتواند به شهروندان خدمات مناسب تری ارائه دهد.
فرماندار ویژه آبادان گفت: جدای از تذکرات قانونی و انتقاداتی که به عملکرد برخی مدیران وجود دارد ولی مکلف به حمایت قاطع از نهاد عمومی هستیم و حتما مطالبات شهرداری پیگیری می شود.
موسوی با تاکید بر پرداخت عوارض سایر ارگان ها به دستگاه های اجرایی آبادان اظهار داشت: تاکید می شود همه دستگاه های دولتی که به شهرداری و حتی آب و فاضلاب، برق و مخابرات بدهی دارند سریعا برنامه پرداخت خود را تنظیم و به فرمانداری اعلام کنند تا خللی در ارائه خدمات عمومی ایجاد نشود.
بامداد چهارشنبه هفته جاری شهرداری آبادان به دلیل پرداخت نشدن 600 میلیارد ریال طلب خود بابت عوارض شهرداری از ورود تجهیزات نفتی به فاز 2 پالایشگاه آبادان ممانعت کرد.
عملیات اجرایی احداث فاز 2 پالایشگاه آبادان بهمن ماه سال 1395 آغاز شد.
با اجرای این پروژه واحدهای مدرن در پالایشگاه احداث می شود.
ارتقاء سطح کیفی محصولات به یورو 4 و 5 ، ارتقاء سطح زیست محیطی منطقه ، نوسازی و سوددهی پالایشگاه از دستاوردهای این پروژه بزرگ است.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.