صادق کریمی کیا در حاشیه کمیته اجتماعی و بهداشتی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت های این کمیته در حال حاضر از مرحله برنامه ریزی عبور کرده و به مرحله اجرایی رسیده است.
وی با اشاره به ساماندهی تیم های مختلف در زمینه های اجتماعی و فرهنگی بیان داشت: هفته آینده گروه های مداخله گر در بحث بازتوانی زنان و کودکان در مناطق سیل زده حاضر می شوند.
این عضو قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده استان تصریح کرد: کاهش آسیب های اجتماعی یکی از اهداف مهم اجرای این طرح در مناطق سیل زده است.
کریمی کیا با تاکید بر اینکه سیل زدگان در حوزه اجتماعی باید به توانمندی قبل برگردند، گفت: اجرای طرح تسهیل گران اجتماعی نیز از جمله اقداماتی است که به این موضوع کمک زیادی می کند.
وی تصریح کرد: این طرح از امروز در شهرستان های باوی و حمیدیه فعالیت خود را آغاز کرده و در این مسیر از کمک رابطین محلی به دلیل اشرافی که به منطقه دارند نیز استفاده شده است.

*مشارکت گروه های جهادی برای بهبود بهداشت محیط
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با بیان اینکه یکی از مهم ترین دغدغه های استان وضعیت بهداشت مناطق سیل زده است، گفت: در این راستا برای بهبود وضعیت بهداشت محیط از ظرفیت گروه های جهادی کمک گرفته ایم.
کریمی کیا تصریح کرد: در این زمینه با هماهنگی که با حوزه معاونت عمرانی استانداری خوزستان صورت گرفته، فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری های مناطق سیل زده با کمیته اجتماعی و بهداشتی نیز همکاری می کنند.

*جشنواره فیلم و عکس سیلاب مهربانی
وی یکی از وظایف این کمیته را مدیریت اجتماعی موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد استان به منظور انجام مداخلاف مختلف در مناطق سیل زده عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی که صورت گرفته قرار است در آینده ای نزدیک فراخوان جشنواره عکس فیلم و عکس سیلاب مهربانی ویژه مناطق سیل زده برگزار شود.
کریمی کیا ادامه داد: سیلاب خوزستان سرمایه اجتماعی با ارزشی را به وجود آورده و به همین دلیل نیاز است که تصاویر ثبت شده از این مشارکت عمومی ثبت و ضبط شود.
مسئول کمیته اجتماعی بهداشتی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان افزود: قرار است در این جشنواره تصاویر ثبت شده توسط مردم، خبرنگاران و عوامل دستگاه های اجرایی که در مناطق سیل زده حضور داشته اند را به معرض دید عموم بگذاریم.
اوایل فروردین امسال به دلیل طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه سیلاب در مناطق حاشیه ای این رودخانه ها جاری شد.
بر اساس گزارش هلال احمر خوزستان 21 شهرستان خوزستان در فروردین امسال دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند و در جریان این سیلاب به 250 هزار نفر امدادرسانی شد.
9931/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.