به گزارش ایرنا وحید کیانی روز چهارشنبه در آیین روز بزرگداشت فردوسی که در مرکز فرهنگی هنری شماره سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز برگزار شد، اظهار داشت: شاهنامه سرشار از حکمت و خرد است و در فرهنگ انسان ایرانی جایگاه ویژه دارد.
وی با تاکید بر معرفی مفاخر ادبی ایران به کودکان و نوجوانان افزود: انتقال مفاهیم میراث معنوی و هنری به نسل جدید یک ضرورت است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با اشاره به برگزاری دومین نشست انجمن شاهنامه ‌خوانی 'آزاد سرو' در اهواز، یادآور شد: برگزاری اینگونه برنامه ‌های ادبی کانون پرورش فکری خوزستان در راستای تقویت هویت فرهنگی کودکان و نوجوانان اجرا می ‌شود.
این عضو شورای اجتماعی استان خوزستان یادآور شد: کانون با معرفی که از مفاخر کشور داشته توانسته به تقویت زیرساخت های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوانان کمک کند.

* ذهن نسل امروز باید کنشگر باشد
مشاور امور هنری استاندار خوزستان گفت: در فضای کنونی که رشد تکنولوژی در آن برجسته و چشم‌ گیر است برگزاری اینگونه محافل باعث می ‌شود که ذهن نسل امروز بارور، کنشگر و جستجوگر تربیت شود.
رضا کیانی افزود: شاهنامه را نامه خرد می نامیم و این اثر گرانبها را می توان از زوایای مختلف نگاه و ارزش های گوناگونی را از آن به نسل جدید منتقل کرد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان 62 مرکز ثابت و سیار دارد که کودکان 6 تا 17 ساله از فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی آن استفاده می کنند.
/6002/9931
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.