علی محمد رحمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بازرسانی که برای نظارت بر بازار ماه مبارک رمضان تعیین شدند در قالب طرح ضیافت در خوزستان در حال فعالیت هستند که با شدت نظارت بر بازار را انجام می دهند.
وی گفت: کالاهایی که بیشترین نظارت بر قیمت آن ها در بازار وجود دارد قیمت مرغ، گوشت، میوه، نان، برنج، شکر، خرما و زولبیا و بامیه است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: 140 هزار واحد صنفی در خوزستان وجود دارد که 40 هزار واحد از این تعداد در اهواز هستند.
وی گفت: نظارت به این تعداد واحد صنفی کار بسیار سختی است و به همین دلیل از مردم خواستاریم که هر فرد مثل یک بازرس در صورت مشاهده گرانفروشی با شماره 124 تماس بگیرد و تخلف را گزارش دهد؛از مردم تقاضا داریم که از مغازه هایی که کالاهای آن برچسب قیمت دارند خرید کنند.
رحمانی با اشاره به قیمت برخی کالاهای اساسی در بازار خوزستان ادامه داد: قیمت هر کیلو گرم مرغ کشتارروز که در بازار عرضه می شود 115 هزار ریال است و مردم در صورت مشاهده قیمتی بیشتر از این ، تخلف را گزارش دهند.
وی گفت: با اطلاع رسانی قبلی گوشت منجمد گوسفندی تا چند روز آینده در بازار توزیع می شود.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان درباره وضعیت شکر در بازار خوزستان نیز ادامه داد: با توجه به خسارتی که سیلاب اخیر بر مزارع نیشکر خوزستان وارد کرد مدتی دچار کمبود و گرانی این کالا در بازار استان شدیم که با فروکش کردن سیلاب برداشت نیشکر آغاز شده و کارخانجات نیشکر در حال برگشت به چرخه تولید هستند.
وی گفت: انتظار داریم که با این روند، و توزیع آن دربازار قیمت شکر در روزهای آینده به تدریج کاهش یابد.
رحمانی ادامه داد: پرونده تخلف چند کارخانه نیشکر نیز در خوزستان برای رسیدگی تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان پیش از این گفته بود سه هزار تن شکر در خوزستان تامین و در حال توزیع در بازار است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان درباره قیمت خرما در بازار نیز گفت:با متولیان 2 کارخانه تولید خرما در خوزستان صحبت شده تا در تامین خرما در بازار و کاهش قیمت این کالا همکاری را داشته باشند.
وی درادامه با اشاره به قیمت زولبیا و بامیه در بازار خوزستان گفت:قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک در اهواز 160 هزار ریال است و در شهرستان ها با 15 درصد زیر این قیمت باید به فروش برسد.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.