استاندار خوزستان گفت: در سال ۹۷ هم، بارش‌های زیادی داشتیم اما توانستیم با تلاش همه مسئولان و مردم شرایط را کنترل کنیم ولی سیل ۹۸ بی‌سابقه بود و بارش‌هایی با دوره برگشت ۱۰۰۰ ساله در حوزه کرخه و در حوزه‌های دز، زهره و مارون نیز بارش‌هایی با دوره ۲۰۰ ساله داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی، پیش از  ظهر چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در مراسم آغاز عملیات بازسازی و آیین کلنگ زنی اولین واحد مسکونی تخریبی در سیل خوزستان، در روستای عیله ۱ بخش شعیبیه شهرستان شوشتر اظهار کرد: در سیلاب سال ۹۵ پس از متأثر شدن منطقه شعیبیه از سیل و گله‌مندی مردم، در تمام این مدت سعی کردیم در کنار مردم حضور داشته باشیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه علیرغم همه تلاش‌ها، شعیبیه و بامدژ در حوزه دز دچار مشکل شدند، تصریح کرد: امروز مجموعه دولت و نظام، هم در ساخت مسکن و هم در پرداخت خسارت‌های ناشی از سیل در کنار مردم خواهند بود.

وی با به فال نیک گرفتن شروع عملیات بازسازی و احداث واحدهای آسیب‌دیده، گفت: باید واحدهایی احداث شوند که در برابر سیل مقاوم و ایمن باشند.

شریعتی با اشاره به احداث کانال‌های سیلاب بر در حوزه کارون بزرگ و کرخه، خاطرنشان کرد: برای سرعت بخشیدن به خروج سیل و توزیع آب و جلوگیری از آسیب وارد آمدن به روستاها، احداث  کانال‌های سیلاب بر ضروری است‌.

وی ادامه داد: کانال‌های سیلاب بری که در حوزه زهره و مارون داشتیم باعث شد مشکل چندانی نداشته باشیم و در حوزه کرخه نیز با ایجاد سریع این کانال‌ها از عوارض شدیدتر جلوگیری کردیم. ولی چون به‌صورت مهندسی طراحی نشده بود، مشکلاتی ایجاد کرد.

شریعتی، ادامه داد: اکنون در حال احداث کانال‌های سیلاب بر در حوزه کرخه هستیم تا با انجام کارهای زیرساختی، با هر بارشی، دیگر خوزستان دچار مشکل نشود. باید سعی کنیم با ایجاد کانال‌های سیل بر، حجم توزیع آب را افزایش دهیم تا هم دچار سیلاب در مناطق مسکونی و اراضی کشاورزی نشویم و هم کانون‌های ریز گرد را پر آب سازیم.

وی ضمن تشکر از بنیادهای مسکن خوزستان و استان‌های معین، تأکید کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذشده، به خروج سریع آب از اراضی اقدام  و زمین‌ها را برای کشت تابستانه که محدودیتی نیز برای آن اعمال نکرده‌ایم، آماده کنند.

استاندار خوزستان با تأکید بر بازسازی زیرساخت‌های جاده‌ها خطاب به سازمان راه و شهرسازی، گفت: با توجه به تأکید معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر بازسازی جاده‌های اصلی و روستایی آسیب‌دیده در سیل، به این امر اهتمام ورزید.

وی با اشاره به اینکه آب شرب روستایی در این منطقه ( شعیبیه) یکی از معضلات است، اذعان کرد: شایسته نیست مردم در کنار رود دز از آب بی‌کیفیت رنج ببرند.

استاندار خوزستان در پایان عنوان کرد: مردمی که این‌چنین ولایت مدار و در کنار مسئولین بوده و هر بار با آغوش باز پذیرای ما هستند، حق‌دارند که به‌طورجدی در جهت رفع مشکلاتشان اقدام شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.