شاهین هاشمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حجم این رسوب ها بسیار زیاد است، افزود: در آینده با کوچکترین بارندگی مجدد روستاهای حمیدیه که در حاشیه رودخانه کرخه قرار دارند دچار آبگرفتگی می شوند.
وی ادامه داد: حجم آبرفت موجود باید از سوی سازمان آب و برق خوزستان تخلیه شود و علاوه بر این نیاز است که به منظور آمادگی هرچه بیشتر در مقابل بحران های احتمالی دیگر سیل بندهای این شهرستان مورد ترمیم و یا استحکام بخشی قرار بگیرند.

* تنها یک روستای حمیدیه دچار آبگرفتگی است
رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان حمیدیه گفت: از بین11 روستای حمیدیه که در جریان سیل اخیر به زیر آب رفته بودند هم اکنون تنها روستای حمدان سلجه به دلیل پایین بودن سطح روستا دچار آبگرفتگی است.
وی با تاکید بر اینکه تلاش می شود آب موجود در این روستا در چند روز آینده تخلیه شود، ادامه داد: اهالی این روستا 40 خانوار هستند که هم اکنون در مجاور محل سکونت خود در یک اردوگاه غیر رسمی اسکان دارند.
هاشمی یادآور شد: به دلیل حجم خسارات وارد شده به این روستا قرار است اهالی آن به صورت موقت در کانکس هایی که در حال تامین است، اسکان داده شوند.
وی افزود: احتمالا این روستا نیاز به جابجایی در محل دیگری دارد که در این زمینه سازمان آب و برق خوزستان و بنیاد مسکن استان در حال نهایی کردن بررسی خود هستند.
فرماندار حمیدیه با تاکید بر اینکه بیشتر روستاییان سیل زده به منازل خود بازگشته اند، گفت:اهالی یکی دیگر از روستاهای این شهرستان از زمان آبگرفتگی به دلیل نگهداری از احشام در یکی از جنگل های خسرج به سر می برند.
هاشمی ادامه داد: تخلیه آب از منازل این روستا نیز در حال انجام است که در 2 روز آینده اهالی آن می توانند به محل زندگی خود بازگردند.

** برآورد خسارات در حال انجام است
فرماندار شهرستان حمیدیه همچنین در خصوص نحوه رسیدگی به خسارات وارده به منازل روستاییان ، بیان کرد: تعدادی از منازل این روستاها تعمیری و برخی دیگر نیاز به احداث مجدد دارند.
هاشمی متولی تکمیل پرونده ها و برآورد خسارت این منازل را بنیاد مسکن اعلام کرد و گفت: پرداخت کمک بدون عوض 500 میلیون ریالی به سیل زدگان این شهرستان آغاز شده است.
وی ادامه داد:پرداخت خسارت ها به عنوان یک اولویت اصلی در حال پیگیری است که بعد از برآورد نهایی این امر محقق خواهد شد.
فرماندار حمیدیه همچنین در خصوص آسیب های وارده به زیرساخت ها ، گفت: بخش عمده ای از مسیرهای روستایی و فرعی حمیدیه دچار آسیب جدی شدند و علاوه بر این 14 مدرسه خسارت دیدند که از این تعداد 6 مدرسه باید احداث مجدد شوند.
وی افزود: شبکه آبرسانی، برق و گاز حمیدیه دچار آسیب شد که با این وجود تاسیسات آنها پایدار است.
مناطق حاشیه رودخانه های دز، کارون و کرخه در استان خوزستان از اوایل فروردین امسال به دلیل بارش های شدید در این استان و استان های بالا دست دچار سیلاب شد.
در جریان سیلاب اخیر 21 شهرستان خوزستان درگیر سیلاب و آبگرفتگی شد و سیل زدگان ناشی از آن در 91 اردوگاه مستقر شدند.
9931/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.