فرمانده سابق مرزبانی خوزستان گفت: طی چند سال گذشته با هیچ مشکل امنیتی خاصی در مرزهای استان خوزستان مواجه نبوده ایم که نشان از عملکرد موفق نیروهای مرزبانی خوزستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، عبدالله نظر پور پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی خوزستان که با حضور تنی چند از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: اقداماتی که در مرزهای خوزستان صورت گرفته نتیجه حمایت های همه جانبه فرمانده مرزبانی، همکاران ما در نیروهای انتظامی، نظامی، امنیتی، شورای تامین و همه مسئولین استانی بوده است.

وی افزود: خوزستان دارای ۶۵۵ کیلومتر مرز دریایی، رودخانه ای و زمینی است که امنیت آن باید با ساز و کار ها متفاوت در حوزه های مختلف تامین شود.

نظر پور تصریح کرد: مرزبانی استان خوزستان در ارتقاء توانمندی عملیاتی، ارتقاء تعاملات و کاهش آسیب پذیری به مدد فرماندهان، مدیران و پرسنل مرزبانی اقدامات اساسی در حوزه های مختلف داشته است.

فرمانده سابق مرزبانی استان خوزستان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی ما در بحث زیر ساخت ها است، تصریح کرد: در حوزه های برجک ها، پاسگاهها، پاسگاه های شناور و تله های مرزی مشکلاتی داشتیم که با حسن نظر استانداران سابق و فعلی و حمایت فرمانده مرزبانی کشور کمک های شایانی صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین کمک در خرید تجهیزات الترونیکی و اپتیکی که یکی از ضروریات مرزبانی استان بود و در حوزه های مرزهای آبی، دریایی و خشکی برای پر کردن خلا های مرزی و اشراف بر مرزها مورد نیاز بود نیز از دیگر کمک های استان به مرزبانی است.

نظرپور با اشاره به اینکه خوزستان دارای ۱۰ بندر صیادی، ۱۵ بندر تجاری و بیش از ۵ هزار شناور صیادی، تجاری و تفریحی فعال است، تاکید کرد: با وجود این میزان بندر و شناور فعال در سطح استان و به منظور کنترل و ساماندهی آنها خرید شناور های دریایی از ضروریات بود که انجام شد؛ همچنین تجهیزات پاسگاهها از جمله خودرو و موتورسیکلت نیز تهیه و در اختیار یگان های مرزبانی قرار گرفت.

فرمانده سابق مرزبانی خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر تقریبا تمامی پاسگاهها و برجک های مرزبانی استان مجهز به خودرو هستند، بیان کرد: ساخت شناور و پاسگاه های شناوری و استقرار این پاسگاهها در نقاط مهم و اساسی در دریاها انجام شده است که باید در این راستا از کمک های شایان مقتدایی استاندار سابق خوزستان تقدیر و تشکر کرد.

وی در خصوص شرایط قاچاق از مرزهای استان عنوان کرد: یکی از اولویت های نیروهای مرزبانی و انتظامی مبارزه با قاچاق از مرزهای استان است که خوشبختانه با اشرافیت اطلاعاتی و کنترل مرزهای زمینی و آبی اقدامات موثر و خوبی در این خصوص داشته ایم.

نظرپور در ادامه در خصوص قاچاق سلاح و مهمات از مرزهای استان، اشاره کرد: اقدامات خوبی در کشف سلاح و مهمات صورت گرفته، همچنین کالاهای قاچاق نیز روزانه به وسیله نیروهای مرزبانی کشف و کنترل می شود.

فرمانده سابق مرزبانی خوزستان با اشاره به تامین امنیت پایانه های مرزی چذابه و شلمچه در ایام راه پیمایی اربعین و بازدید راهیان نور از یادمان های شهدا در نقاط مرزی، تصریح کرد: سالانه میلیونها نفر در این ایام از مرز تردد می کنند که تا کنون هیچ مشکل خاصی رخ نداده است در حالیکه ۱۱ یادمان از ۲۲ یادمان شهدا نزدیک و یا در نقطه صفر مرزی واقع شده است.

وی با بیان اینکه یکی از موفقیت های مرزبانی در چند سال گذشته این بوده است که هیچ مشکل امنیتی در مرزها وجود نداشته است، گفت: آنچه در خلال ۴ دهه خدمت به نظام جمهوری اسلامی به آن افتخار می کنم خدمت به مردم و نظامی ولایی است که همه آحاد آن اعم از مسئولان و مردم  برای اعتلای دین اسلام تلاش می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.