به گزارش ایرنا نورالله اسعدی سه شنبه در نشست مشترک با مسئولان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار داشت: زمینه توسعه و جذب حداکثری ترافیک کالا با بهره گیری از مقوله پژوهش و استفاده از توان بخش خصوصی با شناسایی ظرفیت های بندر خرمشهر امکان پذیر است.
وی ارتباط دانشگاه و صنعت را یک ضرورت بیان کرد و گفت: ارتباط دانشگاه با صنعت در ایران دارای قدمت چندین ساله بوده و مقدمه پیشرفت و توسعه کشور از مسیر دانشگاه است و برای دستیابی به این موضوع تشکیل چنین جلساتی با حضور بخش خصوصی کشتیرانی و بخش دریایی کارگشاست.
وی افزود: در راستای ارتقاء و توسعه راهکارهای مشترک علمی - پژوهشی میان اداره کل بندرو دریانوردی خرمشهر و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برای بهره گیری از این ظرفیت مهم است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: بندر خرمشهر سابقه طولانی در تجارت دریایی داشته و در سالهای قبل از انقلاب اسلامی ظرفیت پذیرش پنج میلیون تن کالا در سال را داشت و در واقع یکی از بزرگترین بنادر محسوب می شد.
اسعدی، پژوهش را راهکاری مهم در رسیدن بندر به جایگاه پیش از جنگ عنوان کرد و گفت: با وجود بازسازی تمام زیرساختها و استقرار تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری برای دستیابی به جایگاه پیش از جنگ تحمیلی می بایست در حوزه پژوهش ورود کرد.
وی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر را یکی از دانشگاههای توانمند در منطقه بیان کرد و گفت: برای فعال سازی بیشتر پژوهش در بندر خرمشهر باید از توانمندی های دانشگاه علوم و فنون دریایی استفاده نماییم.
رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در این نشست با بیان اینکه در دوران تحریم مسئولیت دانشگاهها برای ایجاد شرایط مطلوب بیشتر می شود، گفت: تمام تلاش ما برای رسیدن به شرایط مطلوب هماهنگی و تعامل با بنادر و دریانوردی است.
لطف اله خواجه پور افزود: ارتباط دانشگاه علوم و فنون با بندر خرمشهر سابقه طولانی دارد و تاکنون چندین تفاهم نامه های علمی پژوهشی و آموزشی میان بندر خرمشهر و دانشگاه منعقد شده است.
رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اشتغال فارغ التحصیلان را یکی از چالش ها ی این منطقه بیان کرد و گفت: به منظور ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه علوم و فنون دریایی در حال رایزنی با بخش خصوصی و نهادهای مختلف هستیم.
در پایان این نشست اساتید با نقطه نظرات و پیشنهادات در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی،تشکیل کارگروه های تخصصی، کارآموزی در بحث اشتغال زایی و طرح رشته های جدید در دانشگاه علوم و فنون دریایی ارائه و موارد مطرح شده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
بندر خرمشهر با 230 هکتار یکی از بنادر کانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی است.
این بندر با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و دیگر صنایع خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری منطقه فراهم کرده است.
توسعه پایانه بندر خرمشهر و ساخت یک پایانه استاندارد در زمینی به وسعت30 هکتار در دستور کار قرار دارد.
دانشگاه علوم دریایی خرمشهر چهار دانشکده مهندسی دریا، علوم دریایی و اقیانوسی، مهندسی منابع طبیعی دریا و اقتصاد و مدیریت دریا دارد و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد.
7100/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.