به گزارش خبرنگار ایرنا پیمان جهانگیری روز دوشنبه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اشاره به تاکید استاندار خوزستان و جلوگیری از سواستفاده سودجویان در فصل برداشت گندم افزود: در فصل برداشت محصول گندم باید با نظارت بیشتر، دست سواستفاده کنندگان در قاچاق این محصول قطع شود.
وی گفت:ایست های بازرسی نیروی انتظامی با همکاری دستگاه های مربطوه در نقاط مختلف این شهرستان مستقر می شود.
جهانگیری افزود:با تشدید نظارت و بارسی ، دست دلال ها و سواستفاده کنندگان در فصل برداشت محصول گندم کوتاه می شود ضمن اینکه شرایط مناسب برای خرید محصولات از کشاورزان در مراکز خرید فراهم است.
وی با بیان اینکه 6 مرکز خرید محصولات کشاورزان هم در این شهرستان با دقت بیشتر نظارت می شوند گفت: تاکنون حدود 20 هزار تن محصول گندم از کشاورزان خریداری شده است.
فرماندار اندیمشک افزود: در صورت تردد کامیون های حامل بار گندم در جاده های اندیمشک و نداشتن بارنامه و تاییدیه اداره غله، خودروهای حامل متوقف خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد:گشت های ویژه نیز در جاده های این شهرستان محصولات حمل شده را به لحاظ قانونی بودن انتقال محصول بررسی می کنند.
وی پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری بیش از 80 هزار تن محصول گندم از سطح 32 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان برداشت شود و با وجود خسارات وارده به بخش کشاورزی در اثر بارندگی سال زراعی جاری ، وضعیت برداشت محصول گندم در اندیمشک مطلوب است.
به گزارش ایرنا کار برداشت محصول گندم در اندیمشک توسط 100 دستگاه کمباین انجام می گیرد ؛ این کمباین ها به صورت کارشناسی ضدعفونی شده اند.
در توفان و بارندگی شدید فروردین امسال 6 هزار هکتار از مزارع گندم اندیمشک در بخش مرکزی و الوار گرمسیری بین 40 تا 100 درصد خسارت دید.
پارسال از 36 هزار هکتار زیر کشت محصول گندم ، حدود 68 هزار تن محصول برداشت شد.
56 هزار هکتار زمین کشاورزی در اندیمشک وجود دارد.
هر سال 600 هزار تن انواع محصولات از اندیمشک تولید و روانه بازار مصرف می شود.
7281/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.