نعمت ا... نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در جریان بروز سیلاب فروردین امسال ، خوزستان به عنوان معین سوخت رسانی به استان های لرستان ، ایلام و کرمانشاه تعیین شد افزود:هم اکنون سوخت رسانی از استان به مناطق درگیر سیلاب پایان یافته و کمبود سوختی در این مناطق وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در مدت 50 روز عملیات سوخت رسانی به مناطق سیل زده استان های همجوار ، نیاز مردم ، گروه های جهاد و عملیاتی ، ماشین آلات و دستگاه های امدادرسان تامین شد گفت: عملیات سوخت رسانی با روحیه جهادی و ملی کارکنان این شرکت با وجود شرایط دشوار ، بدون بروز حادثه ای خاص انجام شد.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) افزود:با وجود سوخت رسانی به استان های درگیر سیلاب ، خللی در تامین سوخت هیچیک از مناطق خوزستان به وجود نیامد.
نجفی با اشاره به اینکه روزانه میلیون ها لیتر انواع فرآورده های نفتی از انبار نظامیه اهواز و انبار سوخت اندیمشک به مناطق درگیر سیلاب ارسال شد گفت: ارسال حجم عظیمی از انتقال سوخت از خوزستان در شرایط سخت سیلاب و خطرات ناشی از آن توسط ناوگان سوخت رسانی شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران بی سابقه بود.
وی ادامه داد: اگر طرح عملیاتی سوخت رسانی اضطراری انجام نمی شد مناطق درگیر سیلاب با مشکلات زیادی رو به رو و عملیات امداد رسانی به مردم سیل زده متوقف می شد.
نجفی افزود: هم اکنون توزیع سوخت در استان خوزستان عادی است و التهاب های ناشی افزایش قیمت سوخت و اجرای طرح سهمیه بندی بنزین به طور کامل برطرف شده است.
2 هفته پیش برخی از شهرهای استان خوزستان به دنبال انتشار شایعاتی در شبکه های مجازی در خصوص شروع طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن ، شاهد صف های طولانی در جایگاه های سوخت بود.
وی گفت:هم اکنون شرایط ذخیره سازی فرآورده های نفتی به منظور تامین پایدار سوخت مورد نیاز مردم در حد مطلوب است و هیچ نگرانی بابت کمبود سوخت در خوزستان وجود ندارد.
به گزارش ایرنا استاندار خوزستان یازدهم اردیبهشت به طور رسمی حالت فوق العاده در استان را که حدود یک ماه به طول انجامید پس از فروکش شدن سیلاب لغو کرد و امور جاری استان به سمت عادی شدن حرکت کرد.
سیلاب اخیر که گفته شد در 100سال اخیر بی سابقه بود بیش از 125هزار میلیارد ریال به بخش های اقتصادی ، زیربنایی ، مسکونی و کشاورزی خوزستان وارد کرد و بر زندگی 400هزار نفر تاثیر گذاشت.
هم اکنون استان خوزستان با وجود آنکه هنوز مناطق محدودی از آن دچار آبگرفتگی است در مرحله 'پساسیل' و ترمیم و بازسازی خرابی های ناشی از آن قرار دارد.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.