استاندار خوزستان گفت: اداره کل امور شهری، اداره کل راه و شهرسازی، فرمانداران و شهرداران نسبت به حسن استفاده و توزیع مناسب و عادلانه این قیر نظارت جدی داشته باشند که موجب رضایتمندی مردم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، نشست ستاد بازآفرینی شهری استان خوزستان روز شنبه 21 اردیبهشت ماه به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در محل استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست اظهار داشت: در گذشته فرمانداران و مدیران اطلاع چندانی در زمینه بازآفرینی شهری نداشتند و اداره کل راه و شهرسازی هم در این خصوص منفعلانه عمل کرده بود.

وی افزود: با این وجود هم اکنون با رفت و آمدها و حساسیت های صورت گرفته مسئولان در این زمینه آگاهی لازم را کسب کرده‌اند.

شریعتی اظهار کرد: اینکه مشاهده می شود در برخی نقاط وضعیت بازآفرینی شهری سامان بهتری یافته است به این دلیل است که مسئولین این مناطق ظرفیت های دولت و قوانین بودجه سالانه را عملی نموده اند و این فرصت ها را از حالت بالقوه به صورت بالفعل درآورده اند و ما هم باید از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اینکه سهمیه قیر رایگان داشته باشیم و به دلیل بروکراسی ها بی توجهی کنیم و نتیجتا این سهمیه را از دست دهیم و آنوقت وضعیت آسفالت های شهرها نامطلوب باشد و موجب گلایه مندی مردم را فراهم آورد از آنجایی ست که بعضاً قانون را به خوبی نمی دانیم و از این ظرفیت ها استفاده نمیکنیم که چنین وضعیتی رخ میدهد و این امر قابل قبول نیست.

شریعتی ادامه داد: سال گذشته به مسئولان در این خصوص اولتیماتوم دادیم که سهمیه قیر رایگان را جذب کنند و خوشبختانه عمده سهمیه 5 هزار و 500 تنی استان جذب شده است و مقدار باقیمانده نیز طی روزهای آینده به صورت کامل تحویل خواهد شد.

وی تاکید کرد: اداره کل امور شهری، اداره کل راه و شهرسازی، فرمانداران و شهرداران نسبت به حسن استفاده و توزیع مناسب و عادلانه این قیر نظارت جدی داشته باشند که موجب رضایتمندی مردم شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: مسئولان در سال 98 از هم اکنون این موضوع را فعالانه دنبال نمایند و جذب سهمیه قیر سال آینده نیز جزو اولویت های آنها باشد چون جزو مطالبات مهم مردم آسفالت باکیفیت خیابان ها و معابر است.

استاندار خوزستان گفت: فرمانداران نسبت به برگزاری ماهانه ستاد بازآفرینی شهری در سطح شهرستان ها متعهد باشند و جدیت به خرج دهند، چرا که با تشکیل این جلسات مشکلات پروژه ها نیز به تدریج حل میشوند و اداره کل راه و شهرسازی هر چند ماه یک بار در این باره گزارش تهیه کند.

شریعتی تصریح کرد: در خصوص بخشنامه جدید تسهیلات بانکی نیز اطلاع رسانی لازم صورت گیرد و مفاد آن برای عموم تشریح شود تا شاهد یک جهش و کار جدی در زمینه رفع بافت های فرسوده شهری در سطح استان باشیم، البته دغدغه میراث فرهنگی نیز در این باره دیده شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم موضوع منطقه منبع آب اهواز نیز به زودی حل و فصل شود و خطر بالقوه‌ای که در این منطقه هست اصلاح و مدیریت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.