مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: براساس آمار اعلام شده، تنها حدود ۱۵ درصد از مردم آمادگی لازم برای مواجهه با حوادث را دارند و بیش از از ۸۵ درصد به شدت تأثیر پذیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، علی خدادادی ظهر امروز جمعه ۲۰- اردیبهشت ماه - در سخنرانى پیش از خطبه های نمازجمعه اهواز به مناسبت روز جهانی هلال احمر، اظهار کرد: طرح فطرانه جمعیت هلال احمر خوزستان در مناطق سیل زده استان اجرا می شود.

وی ضمن تقدیر از حمایت های مردم از افراد آسیب دیده در سیل اخیر، تصریح کرد: پس از تشکیل صلیب سرخ در سال ۱۹۶۲، جمعیت هلال احمر در ایران ۹۷ سال پیش تشکیل شد.

خدادادی افزود: تسکین آلام بشری، تلاش در جهت ایجاد صلح جهانی، تأمین احترام انسان ها و کمک به سلامت جامعه مهمترین اهداف جمعیت هلال احمر هستند که عوامل جمعیت در این مسیر گام برمی دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ویژه موجود در استان، بیش از ۲۸ نوع حادثه از قبیل سیل، زلزله، ریزگرد و آتش سوزی در استان خوزستان رخ می دهد که این مسائل باعث شده که هلال احمر برنامه هایی را در دست داشته باشد که آمادگى مردم در مقابل بلایا افزایش دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: براساس آمار اعلام شده، در حدود ۱۵ درصد از مردم آمادگی لازم را برای مواجهه با حوادث دارند و بیش از ۸۵ درصد از حوادث به شدت تأثیرپذیر هستند؛ ضریب تأثیرپذیری ما از حوادث ۸ از ۱۰ است و باید به ۲ برسد.

خدادادی ادامه داد: در این راستا جمعیت هلال احمر دو طرح دادرس(دانش آموز آماده در روزهای سخت) و خادم(خانواده آماده در مخاطرات) که خوشبختانه بیش از ۴۰ هزار نفر آموزش های خودامدادی و دیگرامدادی را فراگرفته اند که با برنامه ریزی مناسب زمینه این آموزش ها فراهم شده است.

وی تصریح کرد: کسانی که مایل به فراگیری کمک های اولیه هستند، می توانند به شعب جمعیت هلال احمر در سراسر استان مراجعه کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان طرحی به نام «فطرانه» اجرا می شود که علاوه بر کمک های مستمر به آسیب دیدگان از سیل، تهیه و توزیع بسته های غذایی، بهداشتی و زیستی را در بین سیل زدگان شامل می شود.

وی افزود: کسانی که مایل به مشارکت در این طرح هستند، تا ۲۵ ماه مبارک رمضان اقلام اهدایی خود را به شعب جمعیت هلال احمر در سراسر استان تحویل دهند.

 این طرح از 25 ماه مبارک رمضان تا عید سعید فطر با توزیع بسته های فطرانه در مناطق سیل زده اجرایی می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.