به گزارش ایرنا از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آبادان سرهنگ سیدمحسن تقی زاده چهارشنبه شب اظهار داشت:: با توجه به گسترش فعالیت دلالان ارز در خیابان های امیری و لین یک احمدآباد آبادان و خرید و فروش بی رویه ارز از سوی این افراد عملیاتی با عنوان رعد برای جمع آوری و برخورد قاطع با دلالان ارز انجام شد.
وی برهم زدن نظم عمومی، ایجاد سد معبر و ترافیک همچنین اخلال در عرضه و تقاضای ارز را از جمله تخلفات این افراد برشمرد و افزود:در این طرح عملیاتی که به مدت 2ساعت به طول انجامید تعداد 16نفر دلال ارز دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقر پلیس منتقل شدند.
سرهنگ تقی زاده گفت: در بازرسی اولیه از متهمان یک میلیارد و 692 میلیون و 500 هزار ریال وجه نقد ایران و مبلغ 110هزار دینار عراقی و 23برگ یکصد دلاری از متهمان کشف وضبط گردید و پس از بازجویی مقدماتی پرونده قضایی علیه آنان نیز تشکیل شد.
وی در خاتمه با بیان اینکه با اقدامات دلالان و مخلان بازار ارز در فضای مجازی نیز برخورد می‌شود افزود: انتظار می رود برای کنترل بازار ارز و ثبات اقتصادی کشور همه فعالان حوزه ارزی نسبت به رعایت مقررات ابلاغی بانک مرکزی اقدام و همکاری لازم را با دستگاههای مسئول داشته باشند .
فرمانده انتظامی آبادان گفت:نیروی انتظامی در راستای ماموریت قانونی محوله با آن دسته از افراد اعم از صرافان؛ واحدهای صنفی؛ شرکت ها؛ دلالان کوچه و بازار و فضای مجازی که خلاف مقررات اقدام به خرید و فروش ارز می کنند و موجب اخلال در بازار می شوند قاطعانه برخورد می نماید.
وی از شهروندان خواست تحت هیچ شرایطی از دلالان خیابانی اقدام به خرید ارز ننمایند چرا که در مواقعی اثبات شده ارز فروخته شده جعلی بوده طوری که تشخیص آن توسط صرافی سخت بوده است.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.