به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی روز چهارشنبه در شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر خوزستان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و هفته گرامیداشت هلال احمر بیان کرد: در سیلاب اخیر حجم عمده خسارت در حوزه کشاورزی بوده و به دلیل اینکه کشاورزان دست رنج یک سال خود را از دست دادند باید به مدت یک سال از کشاورزان آسیب دیده از سیل حمایت شود تا توانایی جبران محصولات از دست رفته خود را داشته باشند.
وی گفت: چتر حمایت هلال احمر به هر شکلی هست باید ادامه پیدا کند تا مردم سیل زده به شرایط عادی زندگی برگردند.
وی ادامه داد: به نظر من امسال در خوزستان از آغاز سال، روزها و هفته های هلال احمر است که به دلیل یک امتحان الهی که پیش روی جامعه ما قرار گرفت، سنگ محک این مجموعه خدمت رسان بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به حضور به موقع مردم و مسئولان در سیلاب فروردین امسال، گفت: در حادثه سیل امسال مردم و مسئولان درنگ نکردند و پای کار آمدند.
وی بیان کرد: مبارزه با سیل مبارزه جدی بود، آن هم سیلابی که براساس نظر کارشناسان در 70 سال گذشته این حجم بارش را نداشتیم؛ این کار، کار بزرگی بود و رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب امام جمعه جدید اهواز فصلی از حکم را به تقدیر و تشکر از مردم خوزستان اختصاص دادند.
رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خوزستان افزود: هلال احمر در سیلاب خوزستان به خوبی پای کار آمد و حضور داشت و این حضور پرشور و موثر جای تقدیر دارد.
وی بیان کرد: باید سیلاب اخیر ارزیابی و بررسی شود و نقاط ضعف و قوت تمامی بخش های درگیر در سیلاب مشخص شود.
وی با اشاره به جلب اعتماد مردم در این حادثه گفت: هلال احمر باید قدر این اعتماد را بداند و گزارشی از عملیات امدادرسانی و کمک های مردمی به مردم خوزستان را ارایه دهد تا این اعتماد و سرمایه اجتماعی برای حوادث بعدی حفظ شود.
از تاریخ 18 اردیبهشت به مدت یک هفته به نام جمعیت هلال احمر نامگذاری شده است.
در سیلاب اخیر خوزستان 91 اردوگاه اسکان برای سیل زدگان برپا شد و به بیش از 256 هزار نفر سیل زده امدادرسانی انجام گرفت.
21 شهرستان خوزستان دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.