استاندار خوزستان با بیان اینکه عملکرد مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان در زمینه کمک به دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده بوده، اظهار کرد: اولویت اول استانداری خوزستان حمایت از دانش‌آموزان ۱۴ منطقه سیل‌زده است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا شریعتی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط سازمان نوسازی مدارس کشور و همچنین اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ۱۱۴ مدرسه آسیب دیده در سیل تا قبل از مهرماه ۹۸ به طور کامل بازسازی و مرمت شده و به چرخه تعلیم و تربیت باز خواهند گشت.

وی با اشاره به مشارکت خیرین مدرسه‌ساز کشور در امر بازسازی مدارس سیل‌زده، خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که هفته گذشته با خیرین مدرسه‌ساز کشوری داشتیم مقرر شد بالغ بر ۷۰۰ میلیارد اعتبار به اداره کل نوسازی استان تزریق شود تا به‌زودی کار مرمت و بازسازی مدارس مناطق سیل زده آغاز شود.

استاندار خوزستان با اظهار اینکه در سال تحصیلی گذشته بالغ بر یک‌هزار و ۲۵۰ دانش آموز تحت پوشش طرح بورس تحصیلی قرار گرفتند، توضیح داد: پس از برگزاری آزمون ورودی طرح جوانه‌ها دانش‌آموزان حائز شرایط که شامل دانش آموزان مناطق عشایری، روستایی و کم برخودارند؛ تحت پوشش خدمات این طرح قرار گرفتند. در سال تحصیلی آینده مقرر به دنبال جذب اعتبارات بیشتر برای تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان بیشتری در این مناطق کم برخوردار هستیم.

شریعتی ضمن برشمردن مزایای اجرای طرح بورس تحصیلی جوانه‌ها در استان خوزستان، توضیح داد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط آموزش و پرورش خوزستان، پس از اجرای این طرح در دوره متوسطه اول، شاهد رشد ۰/۸۴ درصدی در میانگین نمرات این دانش آموزان در امتحانات بودیم.

وی در ادامه گفت: آموزش و پرورش خوزستان در جریان بحران سیل پیشگام کمک به مردم مناطق سیل زده بود و بسیاری از مدارس خود را در اختیار اسکان مردم سیل زده قرار داد.

استاندار خوزستان در پایان گفت: اولویت اول مجموعه اجرایی استان خوزستان در حوزه آموزش و پرورش حمایت از دانش آموزان مناطق سیل‌زده است.در این راه از همه ظرفیت‌های موجود استان استفاده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.