فاضل کعب عمیر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سرمایه گذاری در بخش نفت ، صنعت و نیروگاه در کشور عراق افزود: کشور عراق نیازمند نیروی کار ماهر و فنی ایران در رشته های تخصصی همچون جوشکاری، پایپینگ( لوله گذاری) ، برشکاری، بازرس فنی، برق صنعتی، ابزار دقیق و تیزهای مخرب برای اشتغال در این کشور است.
وی اظهار داشت: پارسال درخواست های مختلفی از سوی کشورهای همسایه از جمله عراق ، کویت و عمان برای تامین نیروی کار ماهر در زمینه جوشکاری، پایپینگ ، برشکاری، بازرس فنی، برق صنعتی، ابزار دقیق و تیزهای مخرب داشتیم و 400 نفر نیروی کار ماهر به کشور عراق اعزام شد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای آبادان با بیان اینکه اعزام نیروی کار باید روال اداری و سازمان را طی کنند، گفت: اعزام نیروی کار ماهر باید به صورت قانونی و سازمانی انجام شود و سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان متولی این منطقه آزاد می تواند با برقراری ارتباط با استاندار بصره و نهادهای مرتبط با اشتغال در کشور عراق زمینه آموزش نیروی کار ماهر کشور عراق را در این منطقه فراهم کرده و در رونق اقتصادی این منطقه موثر باشد.
کعب عمیر افزایش تقاضای آموزش فنی و حرفه ای اتباع خارجی همچون اتباع عراق، کویت و عمان در مراکز آموزشی آبادان را فرصتی مناسب دانست و گفت: از آنجا که راهکار قانونی برای سازمان آموزش فنی و حرفه ای در این زمینه تعریف نشده لذا از منطقه آزاد اروند انتظار می رود در این زمینه وارد عمل شود.
وی مرکز آموزش تخصصی جوش آبادان را یکی از مجهزترین مراکز آموزش فنی و حرفه ای خوزستان معرفی کرد و گفت: با توجه به پرداخت دستمزد نیروی کار در عراق با دلار لذا فراهم کردن زمینه اعزام نیروی کار ماهر به کشور عراق باعث ارز آوری به کشور شده اما اجرای آن مستلزم هماهنگی برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور به صورت قانونی است تا همه بتوانند از این قانون استفاده کنند.
کعب عمیر افزود: هم اکنون افراد زیادی متقاضی اعزام به کشور عراق برای کار هستند.
به گزارش ایرنا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چندی پیش اظهار داشت:مذاکره با کشور‌های خارجی برای اعزام نیروی کار ماهر و با تایید مشترک مراکز فنی و حرفه‌ای کشور با مراکز فنی و حرفه‌ای کشور‌های خارجی صورت گرفته است و این مسیر در طول سال 98 تقویت خواهد شد تا نیروی کار ماهر ایران به کشور‌های متقاضی اعزام شوند.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.