مجموعه شعرهای « نقطه‌ی پایان» و «یک شاخه نرگس نذر چشمانت»، جدیدترین آثار گودرز عباسی، شاعر خوزستانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، گودرز عباسی، که پیش‌ازاین، مجموعه شعر «ساز غزل، آهنگ تو را کوک کرده بود» را منتشر نموده بود، اینک دو مجموعه شعر جدید خود را روانه‌ی بازار کتاب کرد.

«یک شاخه نرگس نذر چشمانت»، در ۷۰ صفحه و قطع رقعی با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه، شامل مجموعه اشعار کلاسیک این شاعر جنوبی است که با مقدمه‌ی ذوالفقار شریعت به چاپ رسیده است.

شریعت در مقدمه‌ی این کتاب می‌گوید:

«گودرز عباسی را می‌توان ازجمله شاعرانی دانست که با تمام نقدهای معاصر بر نوآوری در زبان شعر، پایبندی عجیبی به حفظ اصالت واژگان برای بیان مفاهیم عرفانی و عاشقانه‌ی اشعار خود دارد.....

با گذری کوتاه، اما عمیق به اشعار این شاعر جنوبی، به‌راحتی متوجه می‌شویم که شاعر در سرایش اشعارش، دیگر نه خودش است و نه متوجه زمان حاضر. او غرق در خیال و معراج احساس است، این را می‌توان از حس حال و هوایی که اشعارش دارند، به‌خوبی درک کرد.»

«نقطه‌ی پایان»، دومین مجموعه‌ی جدید منتشرشده این شاعر است که با مقدمه‌ی دکتر حمید ثنائی، در ۵۰ صفحه با قطع رقعی و تیراژ ۱۰۰۰ نسخه، چاپ شده است.

ثنائی در مقدمه‌ی این کتاب که شامل اشعار سپید و نیمایی عباسی است، می‌گوید:

« این شاعر نام‌آشنا علاوه بر اشراف در سرودن قالب‌های شعر کلاسیک کهنه و کهن پارسی، تسلط شگرف در سرودن شعر سپید دارد.

گودرز، شاعری صادق، آرام، ولی بی‌پروا است و البته درونی آشفته و عاشق دارد، شعر او در این کتاب، آیینه‌ای تمام‌نما از یک نوع جهان‌بینی سلیم انسانی است....

باید به این موضوع اشاره کرد که «گودرز عباسی» در شعر سپید خود، صادقانه و بدون تصنع است و در صدد گسترش و امتداد عاطفه و موازنه‌ی کلام و استفاده از دایره‌ی وسیع واژگان می‌باشد و باید او را ستود زیرا شعرش مصداق تبلور این کلام شاملو است: (ای‌کاش می‌توانستم/ خون رگان خود را/ قطره قطره‌قطره بگریم تا باورم کنند.)»

هر دو مجموعه، توسط نشر الیما اهواز منتشر شده است.

گودرز عباسی، سال ها به عنوان نایب رئیس انجمن ادبی کار بندر امام، فعالیت داشته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.