به گزارش ایرنا کورش مودت روز دوشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر با بیان اینکه ماشین آلات سنگین همچنان در کانال شیردم مشغول کنترل و تخلیه سیلاب هستند افزود:این اقدام برای پیشگیری و جلوگیری از پیش روی آب به سمت خرمشهر در حال انجام است ضمن اینکه هدایت سیلاب به سمت کانال عدود و نهر خین در خرمشهر ادامه دارد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر به اندازه 2 مخزن بزرگ سد در بیابان های خرمشهر آب جاری است که یکی از این مخازن با حجم 550 میلیون متر مکعب کنترل و مهار شده و تهدیدی برای خرمشهر نیست. ضمن اینکه تلاش می شود تا بخشی از سیلاب به سمت هورالعظیم و تالاب ناصری هدایت شود.
سرپرست فرمانداری خرمشهر اظهار داشت: همه دستگاههای اجرایی خرمشهر در کنترل سیل خوب عمل کردند اما این به معنای اتمام کار نیست و برای کنترل سیلاب در منطقه همچنان نیاز به زمان داریم.
مودت با تشریح وضعیت نهرهای منتهی به رودخانه اروندکبیر و صغیر در جزیره مینو گفت: آب انهار منشعب از رودخانه اروند کبیر و صغیر که در بحران سیل مسدود شده اند به صورت راکد و گنداب مانده و احتمال افزایش حشرات و حیوانات موذی وجود دارد.
مودت به لایروبی انهار منطقه محرزی اشاره کرد و گفت: برای لایروبی نهر پنج تا 11 منطقه محرزی و دیگر انهار خرمشهر اعتبار کلانی نیاز است.
وی در خصوص جمع آوری دام های تلف شده ناشی از سیل در حاشیه رودخانه ها نیز بیان کرد : با توجه به شروع فصل التور (بیماری شبه وبا) ضمن پایش مناطق درگیر سیل باید جانوران و دام های تلف شده در سیلاب اخیر از انهار و حاشیه رودخانه ها جمع آوری شوند.
مودت بر لایروبی جوی های روباز و آهک پاشی شهر و روستا تاکید کرد و گفت: شهرداری ها و دهیاری ها نسبت به لایروبی جوی های روباز و آهک پاشی آبهای راکد در سطح شهر و روستا اقدام کنند.
وی در ادامه به تشریح وضعیت سگ های ولگرد در سطح شهر خرمشهر پرداخت و با بیان اینکه یکی از راههای کنترل جمعیت سگ های ولگرد همکاری سمن های زیست محیطی است گفت: به منظور رفع معضل سگ های ولگرد همکاری و همیاری سمن ها برای جمع آوری ، نگهداری و عقیم سازی سگ های ولگرد ضروری است.
مودت افزود:اجرای طرح جمع آوری و عقیم سازی سگ های ولگرد به دلیل هزینه بالا از سوی شهرداری ها و دهیاری ها امکانپذیر نیست لذا مشارکت سمن ها برای رفع این معضل ضروری است.
سرپرست فرمانداری خرمشهر نظارت بر عرضه مواد غذایی در ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و خطر فاسد شدن مواد غذایی لذا نظارت بر عرضه مواد غذایی و کنترل دست فروشان در سطح شهر لازم و ضروری است.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.