سعید حاجیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه 32 روستا در شهرستان شادگان در معرض سیلاب قرار داشتند که آب به 9 روستا وارد شد افزود: در مجموع 9 روستا در شادگان تخلیه شدند و اهالی آنها در سه اردوگاه اسکان یافتند.
فرماندار شادگان با قدردانی از کمک های مردم آبادان به سیل زدگان شادگانی مستقر در اردوگاه راهیان نور این شهر گفت: حدود یک هزار سیل زده شادگانی از 6 روستا در این اردوگاه ساکن بودند که جا دارد از مسئولان و شهروندان آبادانی به خاطر حمایت و کمک رسانی به سیل زدگان شادگانی قدردانی کرد.
وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت جاده های ارتباطی روستاهای سیل زده شادگان گفت: جاده ارتباطی تمامی روستاهای سیل زده شادگان برقرار شده و جاده روستای ابوشلوگ برای سهولت تردد نیاز به مرمت دارد.
حاجیان تصریح کرد: با فروکش کردن آب از مناطق تحت تاثیر سیلاب در شادگان بسیاری از اهالی در حال بازگشت به محل سکونت خود هستند.
شهرستان شادگان با 150 هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان خوزستان در فاصله 70 کیلومتری اهواز واقع است.
شادگان 80 کیلومتر با رودخانه کارون ساحل دارد.
طغیان رودخانه کارون و هدایت سیلاب ناشی از آن به سمت تالاب شادگان موجب آبگرفتگی تعدادی از روستاهای این شهرستان در جنوب استان خوزستان در فروردین ماه شد.
طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه از فروردین ماه امسال باعث شد حدود 300 روستا در 12 شهرستان خوزستان درگیر سیل شوند.
برآوردهای اولیه مدیریت بحران خوزستان نشان می دهد که سیلاب 125 هزار میلیارد ریال به بخش های اقتصادی و کشاورزی، زیرساخت ها و منازل شهری و روستایی خوزستان خسارت وارد کرده است.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.