به گزارش ایرنا محمد تقی زاده روز شنبه در هفته گرامیداشت مقام معلم در تالار طلائیه اهواز که با حضور جمعی از معلمان خوزستان برگزار شد بیان کرد:114 مدرسه در خوزستان در سیل اخیر آسیب
دیدند که باآغاز فصل تابستان کار تعمیر و بازسازی آنها با این کمک های مردمی آغاز می شود.
وی گفت: در 15 سال اخیر خوزستان درگیر پدیده گردو غبار بوده و دانش آموزان این استان به دلیل تعطیلی ناشی گرد و غبار در مجموع 2 سال کمتر از دانش آموزان سایر استان ها دوره تحصیل خود را گذرانند و وقوع سیل فروردین در خوزستان نیز موجب شد تا مدارس برخی نقاط این استان تا پایان فروردین همچنان تعطیل باشد که این امر خسارت زیادی به مدارس و روحیه دانش آموزان وارد کرد.
تقی زاده ادامه داد: نباید با همان ملاکی که شاخص های آموزشی استان هایی که کمتر درگیر مشکلات و حوادث هستند شاخص های آموزشی خوزستان را سنجید.
در جریان سیلاب اخیردر خوزستان دانش آموزان مناطق سیل زده به مدت 2 هفته تعطیل شدند و آب سیلاب وارد 160 مدرسه در استان شد.

** تقاضای مهاجرت سالی چهارهزار معلم در خوزستان
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: به دلیل درگیر بودن خوزستان با مشکلات متعدد سالانه چهارهزار معلم تقاضای انتقالی از این استان را دارند.
تقی زاده گفت:از بزرگترین مشکلات آموزش و پرورش این است که اولویت اول هیچکدام از دولت ها نبوده است.
وی افزود: اگر دنبال جامعه ای موفق و ایجاد توسعه هستیم باید معلم و آموزش و پرورش اولویت اول دولت ها باشد.

** وظیفه تکریم از معلم برعهده جامعه است
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: جامعه باید از مقام و زحمات معلم قدردانی کند و باید متولی برگزاری آیین های تکریم از معلم در هفته گرامیداشت معلم، نهادهای مردمی و یا فرمانداران و دهیاران باشند.
حرج چلداوی افزود:همه ساله این آیین توسط اداره کل آموزش و پرورش انجام می شود این در حالی است که معلمی شغلی است که رابطه تنگاتنگی با جامعه و مردم دارد.
وی ادامه داد: امسال بر اساس شاخص های بخشنامه وزارت آموزش و پرورش برای انتخاب معلم نمونه 86 معلم برتر و نمونه در استان تعیین شدند که در این آیین تقدیر و تجلیل می شوند.

** از زندگی علما و شهیدان باید درس گرفت
یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین بیان کرد: باید از زندگانی شهدا درس بگیریم و تنها بیان خاطرات و زندگی آنها در آیین های یادبود کافی نیست.
آیت ا... سید علی شفیعی بیان کرد: آیت ا...شهید مرتضی مطهری شخصیت بزرگی بودند که مردم همواره از کتاب ها و فضایل اخلاقی وی بهره مند می شوند.
وی گفت: امام خمینی (ره) همواره کتاب های شهید مطهری را مطالعه می کردند و می فرمودند که کتاب های این شهید نباید به فراموشی سپرده شده و متروکه شود.
هفته معلم از روز 12 اردیبهشت آغاز می شود.
در هفته گرامیداشت مقام معلم امسال 86 معلم برگزیده در خوزستان انتخاب شدند که در این آیین از تعدادی از آنها به صورت نمادین تجلیل شدند.
در خوزستان بیش از 50 هزار معلم به یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز آموزش می دهند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.