به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از سایت باشگاه فولاد خوزستان، افشین قطبی درباره ارزیابی اش از عملکرد تیم فولاد خوزستان و اینکه تا چه اندازه به اهدافش در این تیم رسیده ، بیان کرد: دوست داشتیم اکنون در کورس قهرمانی باشیم که بنا به دلایلی این گونه نشد. باشگاه در 14 بازی اول امتیاز کمی کسب کرده بود ولی احساس کردم با انرژی و تجربه ام شاید بتوانم تیم فولاد را در کورس قهرمانی قرار دهم.
وی ادامه داد: اتفاقات مختلفی رخ داد و نتایج خوبی هم گرفتیم ولی در چند مسابقه نتوانستیم با برد از زمین خارج شویم و از این موضوع ناراحت هستیم. ما در هر بازی به اندازه کافی موقعیت ساختیم و بازی را در کنترل خود داشتیم اما نتیجه دلخواه مان را بدست نیاوردیم.
قطبی درباره دیدگاهش نسبت به استفاده از بازیکنان جوان گفت: شاید از حرف های من درخصوص بازیکنان جوان برداشت های متفاوتی شده باشد. باید با احتیاط و برنامه ریزی و در زمان مناسب یک بازیکن جوان از تیم امید به تیم دوم و تیم اول باشگاه منتقل شود. تیم آژاکس در این زمینه خیلی مطرح است چرا که نتایج خوبی با جوانان به دست می آورد. اگر شما برنامه ریزی این باشگاه را بررسی کنید متوجه یک هدف مشخص در این ساختار می شوید. برای آنها بسیار مهم است که در طول فصل یک جوان 18 ساله را به تیم اصلی آوده و به دیگر اهدافشان برسند همچنین بازیکنانی که این شرایط را ندارند را به تیم های دیگر به صورت قرضی انتقال می دهند تا برای آینده آماده شوند.
وی در ادامه افزود: به نظر من بازیکنان ایرانی، به ویژه در رده امید استعدادهای خیلی زیادی دارند اما آنها نیاز به تجربه و زمان دارند تا از نظر فنی و روحی بتوانند به تیم اصلی اضافه شوند و به تیم و مربی کمک کنند. وقتی من به فولاد آمدم شرایط به گونه ای نبود که بتوانیم از آکادمی یک بازیکن جدید به تیم اصلی آوریم. ایلی استان، مربی قبلی فولاد سعی کرد از بازیکنان جوان استفاده کند و فکر می کنم در 6 بازی نتوانست بیش از سه امتیاز کسب کند که این موضوع باعث دلخوری باشگاه شد و این مربی اخراج شد.
قطبی ادامه داد: وظیفه من این است که تشخیص دهم چه زمانی از چه بازیکنانی استفاده کنم تا بتوانم نتایج خوبی برای باشگاه و هواداران کسب کنم. این وظیفه خیلی سختی است، همه مربیان دوست دارند که از بازیکنان سالم، جوان و با انرژی بیشتری استفاده کنند.
وی در پاسخ به اینکه چرا کسب نتایج فولاد در زمان حضور وی سینوسی بوده گفت: یک بازیکن می تواند یک گل بزند، یک تیم می تواند یک بازی را ببرد و یک باشگاه می تواند قهرمانی را به خود اختصاص دهد. در یک باشگاه خیلی کارها و تخصص های مختلف وجود دارد. وقتی هدایت فولاد را بر عهده گرفتم سعی کردم ابتدا یک خط دفاع مستحکم بسازم و توانستیم در ضد حمله و حرکت های سرعتی نتایج خوبی کسب کنیم.
سرمربی تیم فولاد افزود: وقتی یک تیم مهره های زیادی برای راه رفتن در جاده قهرمانی ندارد و بازیکن باکیفیتی برای جایگزینی بازیکنان مصدوم ندارد باعث می شود که نتایج اینگونه رقم بخورد. ما به اندازه کافی نتوانستیم تیمی داشته باشیم که در 16 بازی نتایج لازم را کسب کند. فکر کنم همه کارشناسان و فوتبال دوستان می دانند که نیم فصل دوم همیشه سخت تر است و ما تنها در صورت پیروزی در همه بازی ها می توانستیم به قهرمانی برسیم.
وی درباره اینکه آیا شروطی برای فصل بعد گذاشته است گفت: باشگاه دوست دارد با من ادامه کار بدهد. ما هم استقبال کردیم. منتظر زمان مناسبی بودیم تا صحبت‌ های جدی برای جزییات این موضوع داشته باشیم. من کسی نیستم که برای ماندن یا رفتن شرط بگذارم. وقتی 2 گروه می‌ خواهند همکاری کنند باید دوستانه تمام جزییات را بررسی و راه حل ‌ها را مشخص کنند.
تیم فولاد خوزستان هم اکنون با کسب 37 امتیاز در مکان ششم رده بندی لیگ برتر فوتبال قرار دارد.
9879/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.