به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول روز سه شنبه در آئین راه اندازی این 2 مرکز گفت: مرکز فناوری تولید محصولات سالم و ارگانیک نخستین مرکز در استان خوزستان است که به دنبال برندسازی محصولات مهم تولیدی شمال خوزستان، کیفی سازی و گسترش دانش و کشت این محصولات می باشد.
علی افروس توسعه این مراکز را در ارتقای سلامت جامعه و رونق صادرات موثر خواند و افزود: محصولات سالمی نظیر هویج، کاهو، سیب زمینی، پیاز، هندوانه و خربزه در پنج سال اخیر طبق استاندارد وزارت بهداشت و سازمان های مسئول در زمین های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول تولید شده و مورد آزمایش قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه محصولات این مرکز توسط کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی گواهی سلامت دریافت می کنند، اظهار داشت: از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاه های مجهز این مرکز با تکنولوژی بالا و اساتید مجرب استفاده شده و افزون بر 100 میلیارد ریال تجهیزات برای آن در نظر گرفته شده است.
افروس افزود: مجوز اولیه آزمایشگاه سلامت غذا و دارو نیز برای این مرکز اخذ شده و به دنبال اخذ مجوز آزمایشگاه آب و خاک آن هستیم که به رونق تولید محصولات سالم کمک خواهد کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول درخصوص مرکز تحقیقات باستان شناسی و توریسم نیز اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های بالای شهرستان دزفول و وجود رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد باستان شناسی، زمینی در منطقه کرخه برای انجام تحقیقات علمی در خصوص باستان شناسی اختصاص یافت.
وی هدف از ایجاد این مرکز را کمک به میراث فرهنگی برای معرفی دزفول به عنوان یک شهر باستانی و توریستی عنوان کرد و افزود: وجود شهر باستانی جندی شاپور و سایر آثار باستانی در کنار توریسم کشاورزی، آب و فرهنگی( بوم گردی) لزوم راه اندازی مرکز تحقیقات باستان شناسی و توریسم را بیشتر می کرد.
افروس گفت: به دنبال این هستیم که یک موزه باستان شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول راه اندازی کنیم تا اشیای تاریخی و باستانی در این موزه نگهداری شوند و کاوش ها نیز تداوم یابند.
وی بیان کرد: آموزش های لازم برای حفظ آثار باستانی و دانش فعالیت های توریستی در حاشیه فعالیت های این مرکز تحقیقاتی به دانش آموزان ارائه خواهد شد.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.