به گزارش ایرنا محمدرضا زمردیان دوشنبه در جمع مربیان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان اظهارداشت: این نهاد فرهنگی در زمان بحران نشان داد که در چنین شرایطی می تواند از خود واکنش سریع نشان دهد و برای انجام خدمات فرهنگی وارد عمل شود.
وی با اشاره به اینکه استان خوزستان در این زمینه یک الگوست، افزود: کانون تا زمانی که وضعیت زندگی در مناطق سیل زده به حالت عادی برگردد در کنار کودکان و نوجوانان است و به آنها امید می دهد.
این مقام مسئول در کانون پرورش فکری تصریح کرد: در حال حاضر پیک امید و تماشاخانه سیار کانون در مناطق سیل زده خوزستان حضور دارد و تلاش می شود که تیم های تخصصی که به مناطق اعزام می شوند به عادی شدن شرایط کمک کنند.

*تشکیل دپارتمان مهارت های زندگی
زمردیان همچنین با اشاره به برنامه های سال 98 در حوزه کودک و نوجوان، بیان داشت: ارتقا مهارت های زندگی یکی از برنامه های جدی است که کانون پرورش فکری در سال جاری دنبال می کند.
وی افزود: به همین منظور دپارتمان مهارت های زندگی در کانون راه اندازی شده و مسئولیت آن با کارشناسان مجرب و متخصص در این حوزه است.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآور شد: 40 فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری در مراکز سراسر کشور انجام می شود که با برنامه ریزی های کارشناسی شده قرار است در این فعالیت ها به ارتقاء مهارت های زندگی کودکان و نوجوانان کمک کنند.
او افزود: بدین منظور در آموزش های مستقیمی که قرار است ارائه شود 6 سرفصل بر مبنای هیجانات و صفات مثبت کودک که هم پایه دینی و قرآنی دارند و هم علمی بر اساس نیازهای کانون ترویج خواهند شد.
زمردیان همچنین بر فعال شدن انجمن های فرهنگی و هنری کانون تاکید کرد.

*ارائه خدمات ارزان فرهنگی با توجه به شرایط بد اقتصادی
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه دولت با چالش منابع اعتباری در سال جاری مواجه است، گفت: در این شرایط اقتصادی ممکن است 40 تا 50 درصد بودجه محقق شود.
زمردیان با اشاره به اینکه در شرایط تحریم قرار داریم، گفت: اقتصاد و تحریم برای بچه ها بی معنا است و در این بین کانون باید بتواند در این شرایط بد به ارائه خدمات فرهنگی ارزان و با کیفیت بهتر بپردازد.
وی تصریح کرد: باید توجه داشت در زمانی که سبد فرهنگی مردم کوچکتر شده است تهیه و تامین محصولات با محدودیت هایی همراه خواهد بود و بر همین اساس خانواده ها به سمت کانون می آیند که این امر ضرورت تبلیغات بیشتر فعالیت ها از سوی مراکز کانون را بیش از پیش می‌ طلبد.

*کانون در ماجرای سیل به مسئولیت اجتماعی خود توجه دارد
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با اشاره به اینکه هسته های امداد فرهنگی این اداره کل در روزهای اولیه بحران سیل تشکیل شد، گفت: کانون توانست در این شرایط به مسئولیت های اجتماعی خود در مقابل خانواده ها و بخصوص کودکان به خوبی عمل کند و همچنان به آن توجه دارد.
وحید کیانی تصریح کرد: مادران و خانواده های متعددی همزمان با این بحران دچار سرگردانی و روزمرگی شدند که کانون در این راستا با استفاده از ظرفیت های خود وارد عمل شد.
این عضو شورای اجتماعی استان همچنین به برنامه های سال 98 در قالب فعالیت های فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: تلاش می شود با ارتقاء شاخص ها، مراکز موجود بتوانند کودکان و نوجوانان بیشتری را در استان تحت پوشش قرار بدهند.
تماشاخانه سیار کانون کشور با هدف خدمت رسانی فرهنگی به سیل‌ زدگان تا 9 اردیبهشت ماه 1398 در استان خوزستان حضور داشت.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر استان اردوگاه های اسکان سیل زدگان در استان در حال کاهش بوده و هم اکنون 26 اردوگاه با جمعتی بالغ بر 26 هزار و 600 نفر در آنها اسکان دارند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان 62 مرکز ثابت و سیار دارد که کودکان 6 تا 17 ساله از فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی آن استفاده می کنند.
9931/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.