امید حاجتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:در مرحله نخست 60 میلیارد ریال و مرحله دوم 500 میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه به وزارت کشور ابلاغ و به خوزستان اختصاص یافت.
وی مبلغ سومین مرحله تنخواه خوزستان را برای مقابله با سیل 610 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مجموع این مبالغ صرف هزینه پشتیبانی از دستگاه های اجرایی درگیر با سیلاب، استحکام بخشی سیل بندها و نیز اسکان سیل زدگان در اردوگاه ها شد.
دبیر شورای برنامه ریزی خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین بخشی از این مبلغ نیز صرف تامین نیازهای اضطراری سیل زدگان شده است.

** پرداخت بقیه خسارات سیل 95
حاجتی همچنین در خصوص مطالبات بخشی از کشاورزان که از سیل سال 95 تاکنون پرداخت نشده بود، افزود: در راستای ایجاد امنیت روانی آسیب دیدگان سیلاب امسال، تعهدات باقی مانده دولت مربوط به سال 95 به کشاورزان منطقه شعیبیه شوشتر تامین و پرداخت شد.
وی این اقدام دولت را به منظور همراهی و آرامش خیال بیشتر شهروندان خسارت دیده خوزستان دانست و گفت: پرداختی صورت گرفته با این هدف انجام شد تا مردم خیالشان آسوده باشد که دولت به تعهدات خود عمل می کند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان میزان تعهدات باقی مانده دولت در پرداخت خسارات سال 95 را 37 میلیارد ریال اعلام کرد.

** برآورد خسارات ها همچنان ادامه دارد
وی در پاسخ به سوالی درباره برآورد خسارت سیل خوزستان گفت:برخی مناطق خوزستان همچنان درگیر سیلاب و آبگرفتگی هستند لذا این برآوردها تا زمان فروکش کردن آب ادامه دارد.
حاجتی اضافه کرد: پس از پایان برآوردها میزان خسارت وارد شده به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام خواهد شد تا منابع لازم برای جبران خسارت مشخص و گرفته شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: کمیته برآورد خسارات و تخصیص منابع فعالیت خود را در خوزستان شروع کرده است.
9931/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.