به گزارش ایرنا در این نشست که عصر شنبه در سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه دزفول با حضور سرپرست فرمانداری این شهرستان برگزار شد ، نماینده فرهنگیان دزفول گفت:در پنج ماه گذشته 2 بحران در شهرستان دزفول روی داد که یکی از آنها سیلاب و دیگری موضوع تابلوی ورودی بود.
علی سبزیان افزود:در شرایطی که کشورمان بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام، اتحاد و همدلی دارد برخی افراد یک موضوع پیش پا افتاده را علم کرده و اتحاد مردم را نشانه رفتند که چنین اقداماتی غیرقابل قبول است.
وی گفت:مردم دزفول به تاسی از فرمان رهبر انقلاب صبوری پیشه کرده و خواهان این هستند که فرماندار دزفول با اهرم های قانونی مسببان اصلی این حادثه را معرفی و به اشد مجازات برساند.
وی در این نشست از تلاش فرماندار دزفول در مدیریت بحران و سیلاب فروردین تقدیر کرد.
نماینده کانون جلسات قرائت قرآن شرق دزفول نیز در این آیین با تقدیر از تلاش مجموعه فرمانداری در مناطق محروم کوی آیت اله طالقانی و مدرس واقع در شرق این شهر گفت:این 2 منطقه حدود 40 هزار نفر جمعیت دارند که با وجود قدمت بالایی که دارند از کمترین امکانات بی بهره اند.
عبدالرضا جعفری کنترل امنیت اجتماعی این 2 منطقه را از مطالبات اهالی دانست و افزود: انتظار می رود گشت های انتظامی در منطقه فعال شوند تا مردم بتوانند با امنیت به زندگی ادامه دهند.
وی نظارت بر بازار و مراکز عرضه مرغ زنده را نیز از ضروریات این 2 منطقه بیان کرد و گفت: انتظار می رود مشکلات این مناطق بویژه بیکاری جوانان از نزدیک بررسی و نسبت به برطرف شدن آنها اقدام شود.
** شهرستان دزفول نیازمند برنامه است
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز در این نشست گفت:در ماه های اخیر با مجموعه ای از حوادث ریز و درشتی در دزفول روبه رو شدیم که با همکاری دستگاه های اجرایی، امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و مردمی مدیریت شد.
محمد حیدری افزود:با پیگیری انجام شده در آینده شاهد تحولات خوبی در مناطق محروم خواهیم بود چرا که زدودن چهره محرومیت، از رسالت های بزرگ جمهوری اسلامی است لذا تلاش می شود در چارچوب عدالت و انصاف برنامه ریزی و همه امکانات و توانمندی ها برای برقراری توسعه متوازن و عدالت به کار گرفته شوند و شبهه تبعیض از ذهن شهروندان دور شود.
وی گفت:شهرستان دزفول با 500 هزار نفر جمعیت، 11 دهستان، چهار بخش و 9 شهر ظرفیت های بالایی دارد که نیازمند یک برنامه است تا در چارچوب آن این قابلیت ها نمایان شوند.
حیدری دزفول را شهری خاص با مردمی با اصالت و با هویت دانست و بیان کرد:مردم دزفول همواره از مسئولان جلوتر هستند لذا کار کردن در این شهرستان باید مضاعف باشد.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با بیان اینکه بودجه و اعتبارات در دزفول باید در سرفصل های مشخص هزینه شوند گفت:مدیران این شهرستان حق اتلاف وقت را ندارند چرا که بدون برنامه به هیچ هدفی نخواهند رسید برای همین نیز بودجه فقط به برنامه هایی که قابلیت عملیاتی و حل مشکلات مردم را داشته باشند اعطا می شود.
حیدری ادامه داد: در ماه های گذشته با تلاش صورت گرفته بیشتر پروژه های تعطیل فعال شدند و 200 میلیارد اعتبار برای آسفالت به شهرداری دزفول داده شده است.
وی افزود:همچنین 830 میلیارد ریال ارزش افزوده به شهرداری های دزفول داده شده که 440 میلیارد ریال آن به شهرداری دزفول و بقیه به شهرداری های تابعه واگذار شد که مردم باید خدمات چنین اعتباراتی را دریافت کنند.
وی در خصوص حوادث اخیر از جمله تابلوی ورودی دزفول نیز گفت:در این مدت برخی تلاش کردند بنده را اسیر حواشی کنند و مسایل اصلی را فرعی و مسایل فرعی را اصلی جلوه دهند در حالی که پرداختن به حواشی با منافع ملت در تضاد است ولی تلاش شد امنیت و مصالح ملت قربانی مصالح سیاسی افراد خاص نشود.
وی با اشاره به اینکه 95 درصد اخباری که در خصوص تابلوی دزفول منتشر می شد دروغ محض بود افزود: این اطلاعات و اخبار کذب باعث شده دلسوزی ما مورد توجه قرار نگیرد و آنچه نباید شد که هیچ دستاوردی برای ما نداشت چرا که ترویج نفاق و کینه هیچ وجهه شرعی، قانونی، اخلاقی و انسانی نداشت.
وی ادامه داد: اختلافات باید با گفت وگو و یا از طریق مراجع قضایی پیگیری می شد نه از طریق اردوکشی در خیابان، البته که نصب یک تابلو امری طبیعی است که باید بر مبنای قانون انجام می شد.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: قانون گریزی در هر لباس یک خطای استراتژیک است در حالی که پایبندی به قانون شرط اولیه علاقه به ارزش ها و چارچوب های نظام است.
حیدری در خصوص موضوع سیلاب فروردین نیز بیان کرد: با توجه به تجربیات سیلاب 95، از نیمه آذر 97 مدیریت آب سد دز به تدریج در دست گرفته شد و با همکاری مدیریت سد دز به نتیجه رسید و حداقل خسارت را به همراه داشت.
وی افزود:بارش بالای 76 میلیمتر بارندگی در مدت 52 دقیقه در تاریخ 70 سال گذشته بی سابقه بود که با همکاری اعضای ستاد مدیریت بحران دزفول و استاندار خوزستان مدیریت شد.
وی اضافه کرد:خسارت های سیلاب فروردین در حال جمع بندی است که امیدواریم با قولی که دولت داده حقی از کشاورزان، دامداران و روستاییان ضایع نشود.
7278/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.