مسعود برومند روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا بیان کرد: تعدادی از تیم های دانشگاهی نیز در ستاد بحران حضور یافته و در برخی سازمان ها نظیر سازمان آب و برق به تحلیل و شبیه سازی اطلاعات می پردازند و به استانداری ها در گرفتن تصمیمات صحیح کمک می کنند.
وی افزود: دانشگاه ها و مراکز علمی در سراسر کشور باید با نگاه تحقیقاتی دلایل بروز وقایع ناگواری نظیر سیل را مورد بررسی قرار دهند و این مهم با ابلاغ بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز برعهده آنها گذاشته شده است.
وی گفت:این مسئولیت به ویژه برای دانشگاه های معین در استان ها پررنگ تر است؛ اگرچه سایر مراکز علمی نیز باید در این خصوص از طریق تحقیق و پژوهش دانشگاه های معین را یاری کنند.
برومند با اشاره به حضور اخیر خود در خوزستان ادامه داد:دانشگاه شهید چمران و برخی دیگر از دانشگاه ها نظیر جندی شاپور در این زمینه فعالیت موثری داشتند؛ به عنوان مثال تیم دامپزشکی دانشگاه شهید چمران به صورت دایمی و بدون دریافت وجه در مناطق سیل زده دام ها را مورد بررسی، آزمایش و مداوا قرار داده است.
به گفته وی برخی دانشگاه ها برای انجام این فعالیت ها نیازمند برخی امکانات (نظیر دارو، تجهیزات پزشکی و...) بودند که هم اکنون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیر رفع این نیازها است.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد:دانشکده های علوم اجتماعی، تربیتی و روان شناسی نیز در کاهش و رفع آسیب های روحی، روانی و اجتماعی ناشی از وقوع سیل در مناطق سیل زده فعالیت می کنند.
برومند خاطرنشان کرد: حکم ریاست جمهوری نیز برای برخی اعضای علمی دانشگاهی نظیر محمود نیلی احمد آبادی، رییس دانشگاه تهران، نقش موثر جامعه دانشگاهی را در این زمینه تایید می کند و این مهم همچنان باید تداوم یابد.
**9484**1601** 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.