به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابوالحسن حسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اهواز اظهار داشت : مجموع آن چه که در سیلاب اخیر خوزستان رخ داد، در چند دهه گذشته بی سابقه بود و اگرچه خسارت هایی را به دنبال داشت اما برکت های بارندگی ها بیش از آسیب های آن بود.
وی افزود: اکنون سیلاب فروکش کرده و زمان بازسازی فرا رسیده و باید تمامی دستگاه های خدمت رسان در این عرصه با تمام ظرفیت برای کاهش آلام مردم وارد میدان شوند.
امام جمعه موقت اهواز گفت: موضوع سیل خوزستان نیازمند ریشه یابی دقیقی است که به تازگی رییس جمهوری بررسی علمی آن را برعهده دانشگاه تهران گذاشته است تا چرایی وقوع این سیلاب و آسیب های اجتماعی ناشی از آن به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.
وی بیان کرد:شاید پیش از این با نگاه کارشناسی و علمی می توانستیم اشکالات ساختاری در قوانین را اصلاح و از صدور مجوزهای بی رویه ساخت و ساز جلوگیری کنیم اما در شرایط کنونی این وظیفه سنگین بر عهده قوه قضاییه است که به این مسائل به صورت دقیق رسیدگی کند.
حجت الاسلام حسن زاده گفت: باتوجه به اینکه بسیاری از روستاها در سیل اخیر خسارت های جدی دیده اند جانمایی محل جدید برای این روستاها در اولویت قرار گیرد تا بار دیگر با بارندگی هایی به این میزان، متحمل خسارت های سنگین نشویم.
امام جمعه موقت اهواز گفت: استاندار خوزستان ، معاونان استانداری ، دستگاه های خدمت رسانی نظیر آب ، برق و جمعیت هلال احمر و همچنین نیروهای مسلح در کنار گروه های جهادی و مردمی از روزهای ابتدایی سیلاب در استان به صورت شبانه روزی پای کار بودند که جای تقدیر دارد.
وی تصریح کرد: اگرچه اشکالاتی در سیستم مدیریتی سیلاب وجود داشت که باید در زمان خود به آن ها رسیدگی شود اما نکته مهم در این دوران این است که در بازسازی منازل و روستاهای آسیب دیده از سیل نباید دقت را فدای سرعت کنیم .
حجت الاسلام حسن زاده گفت: دشمن در جریان سیل اخیر در فضای مجازی به شدت فعال بود و قصد داشت تلاش های مردم برای مهارسیلاب و کمک رسانی به مناطق سیل زده را کمرنگ جلوه دهد اما ایثارگری مردم برای کمک به هموطنان خود توطئه های دشمن را خنثی کرد.
وی در ادامه با محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمنان سپاه پاسداران را با کمال پررویی در لیست گروه های تروریستی قرار دادند اما حمایت خود و سعودی ها را از تروریسم نادیده گرفتند که بی شک این تصمیم چیزی غیر از رسوایی برای آن ها به دنبال نخواهد داشت.
امام جمعه موقت اهواز با بین اینکه آن هایی که در داخل کشور زبان و رسانه ای دارند تا کی می خواهند برای آزادی و دموکراسی منتظر آمریکا باشند گفت: برخی از روشن فکر نماها همچنان در داخل اعتراض می کنند که نیاز است چشم خود را به روی واقعیت ها و توطئه های دشمنان بازکنند.
وی همچنین به فرا رسیدن روز غبار روبی مساجد اشاره کرد و گفت: خوزستان مساجد پویا ، فعال و با نشاطی دارد که نیروهای مستعدی را تاکنون تربیت کرده که مهمترین سنگر برابر تهاجم فرهنگی است .
وی افزود: نمی گوییم تمام اعتبارات و بودجه باید صرف مساجد شود اما در برخی از نقاط ساخت و آبادانی مساجد نیازمند حمایت دولت است .
وی همچنین به روز یکشنبه و سالروز شهادت شهید شیرودی خلبان هوانیروز ارتش اشاره کرد و گفت: این شهید والا مقام کارنامه درخشانی در ارتش جمهوری اسلامی داشته و یاد و خاطره این شهید گرانقدر را گرامی می داریم .
حجت الاسلام حسن زاده به دوشنبه روز آغاز بکار شوراها اشاره کرد و گفت: شوراها در قانون اساسی مطرح بوده که انتخاب شهرداران بر عهده آن ها است اما شورای شهر اهواز اکنون و در دوره های گذشته انتظارات مردم را برآورده نکرده و آن کارآمدی لازم را از این شورا شاهد نبوده ایم.
وی تصریح کرد: اعضای شورایی که تنها نیروی اضافی به شهرداری ها تحمیل کرده و آشنایان خود را به مجموعه اضافه و از شهرداران سهم خواهی می کنند تنها هزینه های این مجموعه را افزایش و کارآمدی را کاهش می دهند.
وی افزود: اهواز یکی از کلانشهر های بزرگ کشور بوده که از شاخص های کلان‌شهری عقب مانده است و مناسب نیست که پس از این همه سال، ناکارآمدی مدیریتی خود را در بخش های مختلف بر گردن جنگ تحمیلی بیندازند.
حجت الاسلام حسن زاده گفت: دلسوزی برای مردم به دور از مسایل سیاسی ،جناحی و قومی به رشد اهواز و عمران و آبادانی کمک می کند.
وی همچنین به سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و این عملیات را گرامی داشت.
امام جمعه موقت اهواز با گرامیداشت روز کارگر گفت: خوزستان استانی با ذخایر بالای نفت و گاز و قطب کشاورزی و صنعتی کشور است و کارگران نفس حیاتی در خوزستان به شمار می روند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب درباره جایگاه بالای جامعه کارگری فرمودند: کار و کارکرد است که استعدادها را بروز می دهد، علم تا زمانی که در کتاب ها است ،ظهور و بروز ندارد، رونق تولید کارجهادی و اقتصادی مرهون تلاش کارگران است.
وی همچنین با گرامیداشت روز معلم افزود: معلمان که با کمترین حقوق و امکانات بیشترین بازده را در جامعه دارند . اگر بخواهیم به توسعه، پیشرفت و عدالت برسیم، معلمان در شکل دادن به شخصیت انسان نقش برجسته ای دارند .
حجت الاسلام حسن همچنین به فرارسیدن هفته سربازان گمنام امام زمان اشاره کرد و از مجاهدت های خاموش این مردان انقلابی که امنیت پایدار جامعه را برقرار کرده اند تقدیر کرد.
وی همچنین به تحریم های جدید آمریکا اشاره کرد و گفت: تحریم برای ما مورد جدیدی نیست چرا که از پیروزی انقلاب تاکنون این شرایط وجود داشته که گاهی شدت می یابد اما اکنون ایران را با یک تجربه 40ساله تهدید به تحریم های جدید می کنند.
وی بیان کرد: مواضع انقلابی وزیر امور خارجه برابر سیاست های جدید آمریکا قابل تقدیر بوده که استمرار و شفافیت در اقدامات مطالبه مردم است.
7152/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.