به گزارش ایرنا آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی شامگاه دوشنبه در حاشیه مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه در جمع خبرنگاران در مسجد موسی بن جعفر(ع) اهواز اظهار داشت: استان مرکزی عملکرد قابل قبولی در کمک رسانی به استان های گلستان، ایلام، خوزستان و لرستان در سیلاب اخیر داشته و تا بهبود شرایط موجود در این استان ها حمایت های خود را ادامه می دهد.
وی افزود: همچنین استان مرکزی در زمینه بهداشتی، درمانی، تعمیر وسایل آسیب دیدگان از سیل اعم از یخچال، کولر و ماشین لباس شویی، احداث و بهسازی راه‌های مواصلاتی، رسیدگی به مناطق آسیب دیده از تمامی ظرفیت های خود استفاده می کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: این استان در تمامی بخش‌های ضروری و موردنیاز مردم به ویژه در شهرستان شوش باتوجه به معین بودن استان مرکزی، از هیچ تلاشی برای کمک رسانی به مردم دریغ نخواهد کرد.
وی تصریح کرد :همچنین در گام بعدی تجهیزات موردنیاز توسط بخش‌های مختلف به استان خوزستان منتقل شده و اقلام ضروری موردنیاز نیز تهیه و تأمین شده است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: برکات معنوی سیلاب اخیر در کشور اززحمت های ظاهری آن بیشتر بوده و اتحاد و همبستگی مردم را به رخ جهانیان کشید .
وی تصریح کرد: در شرایطی که آمریکایی‌ها سپاه را تحریم و در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده اند وحدت و انسجام نیروهای مسلح و امدادرسانی آنها به مردم مشت محکمی بر دهان استکبار وارد کرد.
آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در این مراسم با اشاره به تلبیس جمعی از طلاب به لباس مقدس روحانیت، گفت: اساتید اخلاق بر حفظ شان و حرمت لباس مقدس روحانیت تاکید فراوان دارند چرا که روحانیون مسئولیت هایی فراتر از سایر مردم دارند.
وی افزود: باتوجه به سیلاب اخیر در خوزستان درس اصلی حوزه های علمیه را باید در روستاهای خسرج، بامدژ، الهایی، شط العرب، خرمشهر، شادگان، هورالعظیم و تمامی نقاط سیل‌زده خوزستان آموخت.
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: تلاش مخلصانه روحانیون در کنار مردم بدون هیچ برتری و بیل به دست گرفتن آن ها در سیلاب اخیر نشان داد که مدارس علمیه، فاصله‌ای با مردم نداشته و جامعه روحانیت در کنار ملت حاضر است.
مراسم ملبس شدن۱۶ طلبه حوزه علمیه حضرت بقیه الله(عج) تهران و تعدادی از طلاب اهواز باحضور آیت‌الله موسوی جزایری، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و جمعی دیگر از مسئولان استانی دوشنبه شب در مسجد موسی بن جعفر(ع) برگزار شد.
7152/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.