به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، محمد اسماعیل مطلق روز دوشنبه افزود: اقدامات بسیاری برای پیشگیری از بروز بیماری ها در مناطق سیل زده انجام شده که از آن جمله می توان به وجود سامانه هشدار اولیه حضور به موقع تیم های نظام سلامت، هماهنگی مطلوب حوزه های مختلف نظام سلامت، گزارش دهی به موقع دانشگاه های علوم پزشکی برای پیش بینی مداخلات لازم، حضور مدیران ارشد در صحنه که علاوه بر نظرات ارشادی موجب تقویت روحیه همکاران می شود، اشاره کرد.
وی ادامه داد: حمایت وزیر بهداشت در اقدامات در دست اجرا، برگزاری جلسات منظم در حوزه های مختلف وزارت بهداشت، پیگیری متمرکز درخواست های دانشگاهی و توزیع مناسب منابع، انگیزه بالای کارکنان در ارایه خدمات بهداشتی به جمعیت تحت تاثیر، پیگیری مناسب هماهنگی برون بخشی از طرف EOC وزارت بهداشت بخش دیگری از برنامه های انجام شده در این راستا بوده است.
وی بیان کرد:بیماری های اسهالی و در صدر آنها التور، بومی خوزستان است. بنابراین همیشه پیش از فصل گرما مرکز بهداشت خوزستان خود را مهیای برخورد کرده و سیستم مراقبتی خود را برای پیشگیری از بروز بیماری ها در تمام مناطق استان گسترش داده و با اعمال نظارت دقیق و مستمر از بروز بیماری پیشگیری می کند.
به گزارش ایرنا، علی رضا رییسی معاون وزیر بهداشت نیز درباره افزایش مراقبت های بهداشتی در مناطق سیل زده گفته بود: در حوزه بهداشت در مناطق سیل زده اقداماتی مانند نظارت های بهداشت محیط، سلامت مواد غذایی و آب آشامیدنی افزایش می یابد زیرا با گرم شدن دمای هوا، احتمال شیوع و بروز بیماری افزایش یافته و در نتیجه باید هوشمندانه عمل کنیم. در مرحله دوم اقدامات بهداشتی در مناطق سیل زده نیاز است که تیم های نظارتی هم در ستاد و هم در سطح دانشگاه های علوم پزشکی سازماندهی و تقویت شوند.
3004 / 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.