به گزارش ایرنا محمد خدادی روز دوشنبه در نشست خبری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در اهواز بیان کرد: گله‌ای از کار خودمان دارم این است که ما اهالی رسانه به جز خودمان به همه سرویس می‌دهیم ولی خودمان را تخصص نمی‌دانیم برای همین به خودمان نمی پردازیم.
وی افزود: چه کسی در سخت ترین روزهای جنگ، ترور، سیل و ... در صحنه حضور داشته و کار کرده است ؟ به طور قطع خبرنگاران در همه این شرایط حضور داشته اند.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه تکثیر رسانه به معنای تعمیق رسانه نیست بیان کرد: اگر قرار بود پول مشکل رسانه را حل کند عمان، بحرین و کویت باید بزرگترین قدرت‌های رسانه‌ای دنیا باشند اما امروز هند و پاکستان حرف اول حرفه‌ای بودن در رسانه را می زنند.
وی با بیان اینکه موضوع اقتصاد در رسانه جای خودش را دارد گفت:در کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس رسانه‌ای نمی‌بینید که صدایش به جایی برسد.
خدادی ادامه داد: قرار نیست کسی از بیرون بیاید و مشکل ما را حل کند بلکه باید خودمان آن را حل کنیم؛ در موضوع اقتصاد رسانه آیا اگر یارانه رسانه افزایش پیدا کند همه مشکلات حل می‌شود؟
وی با بیان اینکه هم اکنون 200 روزنامه در کشور در حال انتشار است گفت: میزان شمارگان این تعداد روزنامه زیر یک میلیون است اما زمانی یک روزنامه داشتیم که به تنهایی 500 هزار نسخه شمارگان داشت.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: در شرایط فعلی پیگیر مسایلی چون کاغذ و تسهیل شرایط برای روزنامه نگاران هستیم و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهیم.
وی یادآور شد: در 2 هفته گذشته بخشی از یارانه‌ مطبوعات واریز شده و بخشی دیگر نیز در حال واریز است در حالی که کسی فکر نمی‌کرد در فروردین این یارانه واریز شود.
خدادی بیان کرد: باید از این فضا که کدام یک از رسانه های آنلاین، چاپی، یا فضای مجازی خوب است یا بد بیرون بیاییم چرا که تقویت هیچ کدام از این رسانه ها موجب تضعیف دیگری نمی شود.
وی با بیان اینکه هر رسانه در کشور جای خودش را دارد و اکنون دوران تغییر کارکرد رسانه است گفت: باید با هوشیاری ساختارهای لازم را ایجاد کنیم و نیز بررسی کنیم چرا مردم دیگر روزنامه نمی‌خرند؛ این بدین معناست که نقصی در کار وجود دارد.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هویت رسانه نیز مساله‌ای ویژه‌ای است افزود: رسانه باید اطلاع‌رسانی و گردش اطلاعات را در کشور توسعه دهد؛ اساس تشکیل رسانه برای گردش اطلاعات در حوزه‌های مختلف در جامعه است.
وی گفت: رسانه باید زاویه‌های پنهان را پیدا کند و به دنبال همبستگی و پیوستگی باشد تا بتواند زندگی مردم ایران را در ابعاد مختلف رونق دهد.
خدادی، مدل رسانه ای ایران را متعلق به دهه 60 دانست و افزود: باید این شرایط را تغییر دهیم و به سمت رسانه تخصصی برویم.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، روز دوشنبه برای برگزاری کارگاه تخصصی 'رسانه دیروز، رسانه امروز و مدیریت بحران' وارد اهواز شد.
7164/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.