سرپرست ویژه فرمانداری شهرستان خرمشهر، ساعتی پیش در گفتگوی اختصاصی با ایلنا، آخرین وضعیت سیلاب در این شهرستان را تشریح نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کوروش مودت در خصوص آخرین وضعیت شهرستان خرمشهر در مواجهه با سیلاب، اظهار کرد: روز گذشته مسیر خرمشهر به اهواز مقداری دچار آبگرفتگی شده بود که رفع شد و اکنون تردد در حال انجام است و مشکلی وجود ندارد.

 وی افزود: طی دو روز گذشته روان آبی که از جانب ملیحان در منطقه غرب کارون به جاده اهواز - خرمشهر وارد شد، به سمت بیابان هدایت گردید و اکنون نیز بخشی از آب به کانال المهدی رسیده که کنترل شده است تا به سمت شهر حرکت نکند.

مودت خاطرنشان کرد: در حال حاضر در قسمت جاده شهید صفوی و یادمان شیمیایی شهدای بهبهان نسبت به تقویت سیل بندها و دایک ها اقدام می کنیم.

سرپرست فرمانداری خرمشهر تصریح کرد: با لایروبی و افزایش ارتفاع نهرهای خین و عدود، آبِ وارد شده به تالاب ناصری را به سمت اروند و خلیج فارس هدایت میکنیم که مشکلی برای شهر خرمشهر ایجاد نشود.

وی در خصوص اعلام وضعیت اضطراری از روز شنبه تا سه شنبه هفته جاری، بیان کرد: به دلیل حرکت روان آب ها از سمت جاده اهواز - خرمشهر به سمت پایین دست و مدهای بلند رودخانه اروندرود، در شهرستان خرمشهر وضعیت ویژه اعلام شده است.

مودت با اشاره به اینکه بخش عمده تدابیر ما به کنترل روان آب هایی که به سمت پایین دست در حال حرکت است، معطوف شده، خاطرنشان کرد: روز گذشته با حضور استاندار خوزستان و فرماندهان عالی رتبه سپاه و ارتش جلسه ای در فرمانداری خرمشهر برگزار شد و تقسیم وظایف صورت گرفت و اکنون مقداری از دبی و سرعت آب کاسته شده است.

سرپرست فرمانداری خرمشهر در پایان تاکید کرد: در حال حاضر شهرستان خرمشهر و روستاهای این شهرستان با مشکل عمده و خاصی مواجه نیستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.