به گزارش ایرنا منصور کتانباف روز یکشنبه در هفتاد و چهارمین نشست شورای شهر اهواز در سالن اجتماعات این شورا اظهار داشت: از دوم فروردین ماه امسال پس از اخطاریه های ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان بالغ بر 62.5 کیلومتر دایک حفاظتی در اطراف جاده ساحلی احداث شد.
وی خاطرنشان کرد: در روزهای اول تصور می شد این شهر برای دبی 2هزار و 500 متر مکعب بر ثانیه رودخانه کارون تاب آوری ندارد اما به دلیل اقدامات انجام شده با افزایش دبی رودخانه کارون در اهواز به سه هزار و 300 متر مکعب بر ثانیه نیز مشکلی ایجاد نشد.
شهردار اهواز تصریح کرد: بیش از 95 درصد بوستان های ساحلی اهواز شامل تاسیسات برق، روشنایی، مبلمان شهری، آسفالت، سیستم های آبیاری و چمن از بین رفته است.
وی با اشاره به اینکه 300 هکتار از بلوار ساحلی به دلیل بالا آمدن دبی رودخانه کارون تخریب شده است افزود: بلوار ساحلی اهواز تفرجگاه اصلی مردم این شهر محسوب می شود.
به گفته کتانباف از دیگر مشکلات پیش آمده در اثر افزایش دبی رودخانه کارون در اهواز مسدود شدن جاده ساحلی و ایجاد گره های ترافیکی در سطح شهر است.
وی ادامه داد: از سویی دیگر بیشتر فاضلاب شهر در رودخانه کارون تخلیه می شود که درحال حاضر به دلیل بالا آمدن سطح آب شبکه های دفع فاضلاب تحت فشار هستند، نتیجه این شرایط پس زدگی فاضلاب در برخی مناطق است اگرچه شرکت آبفا درحال تخلیه فاضلاب است اما به پمپ های بیشتری برای پاکسازی مناطق از فاضلاب نیاز دارد.
شهردار اهواز با انتقاد از عدم پرداخت حق آلایندگی شرکت نفت به شهرداری اهواز گفت: باوجود حکم دادستانی سازمان امور مالیاتی اما تاکنون این حق آلایندگی پرداخت نشده است که انتظار می رود مجلس شورای اسلامی در این خصوص ورود کند.
کتانباف خاطر نشان کرد: مردم ایران به ویژه استان خوزستان در مقابله با سیل خوزستان حماسه آفرینی کردند مردم غرب اهواز به دلیل عدم امکان ورود تجهیزات و ماشین آلات سنگین مقابل سیلاب سیل بندهای انسانی تشکیل دادند.
به گفته وی در یک دهه گذشته حداکثر بارندگی در اهواز 132 میلیمتر و متوسط بارندگی این شهر در دوره های ترسالی 250 میلیمتر بوده است اما در سال آبی جاری 500 میلیمتر بارندگی در اهواز ثبت شده است.
وی ادامه داد: در آمار کلانشهر اهواز یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد اما این شهر به شهروندان سه شهرستان باوی، حمیدیه و کارون نیز خدمات رسانی می کند.
از اوایل فروردین ماه سیلاب در بسیاری از شهرستان های استان به دلیل طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه جاری شده است و تا کنون به بیش از 160 هزار نفر امدادرسانی شده است.
دبی کارون در مقطع اهواز دیروز سه هزار و 11 مترمکعب درثانیه و روز جمعه سه هزار و 102 مترمکعب درثانیه بوده است.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.