رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: باید در یک بازه زمانی کوتاه طرح جامع مدیریت سیلاب برای استان تهیه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، با حضور کیخسرو چنگلوایی و اعضای کمیسیون کشاورزی، مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت، مجمع نمایندگان استان، معاون وزیر نیرو، اعضای نظام صنفی کشاورزان، رئیس سازمان و دیگر مسئولین، نشست کمیسیون کشاورزی تشکیل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در این جلسه خسارت وارده از سیل به بخش کشاورزی را ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: نیاز روزانه علوفه دام های مناطق سیل زده روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن معادل ۷۵ میلیارد تومان در ماه است.

 کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: تاکنون ۷ هزار تن علوفه به صورت رایگان و ۵۰۰ تن به صورت یارانه ای در اختیار دامداران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق سیل زده نیازمند علوفه می‌باشند، اظهار کرد: ما آمادگی تأمین علوفه به صورت اعتباری جهت دامداران را داریم.

 چنگلوایی خاطرنشان کرد: طبق جلسه ای که پیش از این با صندوق بیمه کشور داشتیم مقرر شد برای پرداخت خسارت منتظر درخواست کشاورز نمانیم همچنین نیازی به GPS و مساحی و قرارداد مابین کشاورز و بیمه ملاک قرار گرفته شود.

 وی تصریح کرد: باید در بازه زمانی کوتاه یک طرح جامع مدیریت سیلاب در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان به پذیرفتن درخواست خرید گندم با ۱۵ درصد رطوبت از سوی وزیر جهاد کشاورزی اشاره نمود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.