قاسم جان بابایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در شعیبیه شوشتر بیان کرد:همزمان با جابجایی مردم از منازل به سمت اردوگاه های سیل زده، تیم های بهداشت و درمان در اردوگاه ها مستقر شدند و برای درمان و پیگشیری از عفونت های ناشی از سیل تمهیدات لازم را پیش بینی کردند.
وی گفت: کنترل ها و نمونه گیری آب شرب و مواد غذایی به صورت روزانه و گاهی چندین مرتبه در روز از اقدامات این تیم ها بود چرا که عفونت های روده ای مهم ترین نگرانی پس از سیل است.
وی افزود:در مورد گروه های پرخطر مثل کودکان، زنان باردار و بیماران مزمن و عفونت های پوستی و بیماران سلامت روان نیز تیم های بهداشتی، نسبت به شناسایی و مراقبت آنها اقدامات خوبی انجام دادند.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: استقرار متخصصان به ویژه متخصصان اطفال، زنان و زایمان داخلی و...، و ارایه خدمات به ساکنان اردوگاه ها باعث رضایتمندی مردم سیل زده شده است.
طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شده است.
بر اساس این گزارش تاکنون 270 روستا در خوزستان به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند که از این تعداد 114 روستا دچار آبگرفتگی شده اند.
طغیان رودخانه دز منجر به در محاصره قرار گرفتن 19 روستای بخش شعیبیه شوشتر و بیش از 30 روستای این بخش شد.
شعیبیه از توابع شوشتر در استان خوزستان شامل 58 روستا با 22 هزار نفر جمعیت است.
6037/ 7159
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.