به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهدی یوسفی روز چهارشنبه درباره تامین دستگاه‌های دیالیز برای بیماران مناطق سیل زده افزود: با توجه به بروز سیل اخیر در چند استان کشور و لزوم حفظ و استمرار خدمت‌رسانی به بیماران، تمهیداتی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: توزیع کشوری دستگاه‌های دیالیز در کشور بر اساس سطح بندی معاونت درمان وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و برای پاسخگویی به نیازهای تعداد مشخص بیماران در هر منطقه جغرافیایی پیش بینی شده است.
یوسفی بیان کرد: برای جلوگیری از بروز وقفه و اختلال در روند‌های درمانی بیماران در شهرهای سیل زده و افزایش بار تراکمی‌ بیماران در شهرهای پذیرای این بیماران، هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با هماهنگی معاونت درمان وزارت بهداشت، دستگاه‌های دیالیز استان‌های سیل‌زده خوزستان، گلستان، مازندران، هرمزگان و ایلام را تامین کرد.
رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران افزود: همچنین برای تامین نیازهای ملزومات مصرفی بیماران و مراکز درمانی واقع در استان‌های سیل‌زده، مراکز درمانی استان‌های معین و استان‌های همجوار این مناطق نیز محموله حمایتی اقلام مصرفی ضروری شامل سرنگ، آنژیوکت، نیدل دندانپزشکی، باند، پد الکلی، پوشاک کودکان، کنسرو ماهی، باطری، چراغ قوه، دستکش یک بار مصرف از طریق شرکت آوا پزشک (وابسته به وزارت بهداشت) تامین شد.
یوسفی ادامه داد: با توجه به اعلام نیاز دریافتی درباره کمبودهای تجهیزات سرمایه‌ای در این مناطق، هیات امنای ارزی با هماهنگی معاونت درمان وزارت بهداشت نسبت به ارسال تجهیزات سرمایه‌ای مورد نیاز شامل الکتروکوتر، انکوباتور، الکتروشوک، الکتروکاردیوگراف نیزاقدام کرده است.
وی بیان کرد: ارسال دومین محموله حمایتی جدید شامل تخت بستری، تخت معاینه، برانکارد، تخت احیای نوزاد با قید فوریت در دستور کار هیات امنا قرار داشته و در چند روز آینده به این مناطق ارسال می شود.
3004 /6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.