محمدحسین یاوراحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روستای دریسیه تاکنون در محاصره سیل قرار دارد، گفت: روستای دریسیه از روستاهای درگیر سیل بوده که روزانه از طریق قایق و بالگرد امکانات درمانی و بهداشتی برای آنها ارسال می شود.
وی از بررسی و نیازسنجی مستمر نیازهای بهداشتی درمانی روستاهای ابوصخیر، دابوهیه، صفحه، عچرشیه، ام الغزلان خبر داد و گفت: اقدامات بهداشتی درمانی در روستاهای بخش مرکزی شامل جفال، آلبوشلوگ، آلبوعبید، شبیشه هماهنگی شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان از پایش بیماریابی در اردوگاه سیل زدگان شادگان خبر داد و گفت: 750 نفر از اهالی روستای دریسیه که در اردوگاه مجتمع کشت و صنعت فارابی اسکان یافته اند بطور مستمر توسط کارکنان شبکه بهداشت و درمان شادگان با نظارت و مدیریت دانشکده علوم پزشکی آبادان در قالب تیم های پزشکی، بهداشتی و اورژانس، خدمات سلامت دریافت می کنند.
وی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری در بین سیل زدگان روستای دریسیه مقرر شد گروه پزشکی اعم از ماما، متخصص طب اورژانس ضمن خدمات رسانی به بیماران آموزش های لازم را نیز در خصوص بهداشت آب و غذا ارائه کنند.
یاوراحمدی گفت: در این راستا گروه درمانی شامل پزشک متخصص طب اورژانس، پزشک عمومی، دندانپزشک، ماما، پرستار، فوریتهای پزشکی و گروه بهداشتی شامل بهداشت محیط، بهداشت خانواده، پیشگیری و مبارزه با بیماریها ضمن پی گیری موارد پرخطر، مادران باردار را شناسایی و آنها را در اردوگاه فارابی اسکان دادند.
وی افزود: در حال حاضر ضمن استقرار آمبولانس اتوبوس ، تیم 15 نفره پزشک همچنین یونیت دندانپزشکی به صورت شبانه روزی به بیماران خدمات رسانی می کنند.
وی با بیان اینکه تمام امکانات لازم بهداشتی برای خدمات رسانی به سیل زدگان فراهم است، گفت: بیمارستان شادگان با ظرفیت 170 تخت و 12 تخت ویژه به بیماران سیل زده خدمات رسانی می کند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان با اشاره به بخش دارخوین گفت: در بخش دارخوین محلی برای اسکان 300 نفر فراهم شده و تیم پزشکی جهت پایش بیماری در این اردوگاه سرکشی می کنند.
یاوراحمدی موارد ابتلا به اسهال بین سیل زدگان این منطقه را پنج مورد عنوان کرد و گفت: تاکنون موردی از اسهال خونی گزارش نشده است.
به گزارش ایرنا 607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.
در هفته جاری دهستان دریسیه و روستای ام الحجار از توابع دارخوین در پی طغیان رودخانه کارون تخلیه شدند.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.