غلامرضا بلوطی میرزا سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گمرک شلمچه به عنوان گمرک رسمی برای واردات کالا از کشور عراق به صورت ترانزیتی و یا بارانداز استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به ورود کالای ملوانی به خرمشهر گفت: بنا به درخواست فرماندار خرمشهر در خصوص فعال سازی 230 فروند شناور موضوع صدور مجوز ترخیص کالای ملوانی در خرمشهر پی گیری می شود.
بلوطی میرزا با بیان اینکه بین کالای ملوانی و تجاری منافاتی وجود ندارد، گفت: روند کالای ملوانی در بندر خرمشهر بر مبنای تجاری است و ورود کالای ملوانی مقبولیت زیادی ندارد چون طراحی اسکله‌ها در خرمشهر تجاری است.
ناظر گمرکات خوزستان در ادامه گفت: سیاست‌ گمرکات استان خوزستان با توجه به شعار امسال تسهیل ساز و کارهای تجاری برای رونق تولید خواهد بود.
بلوطی میرزا افزود: در سال جاری تلاش می‌شود برای روان سازی رونق تولید بحث ضمانت‌نامه‌های بانکی ، ترخیص کالا و اعطای اظهارنامه‌ها با کمترین نرخ صادر شده و تا حد امکان این اسناد که برای بخش تولید جنبه نظارتی دارد حذف شوند.
وی افزود: همچنین کالاهایی که به منطقه آزاد وارد می‌شوند با توجه به ظرفیت و سهمی که در کل کشور در نظر گرفته می شود با همکاری گمرک اجازه تزریق به بازار منطقه
می یابند.
مرز بین المللی شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر یکی از مبادی مهم تجاری و مسافری کشور در استان خوزستان است.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.