علیرضا عالیپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کانال سلمان در کوی ملاشیه به طول 15 متر ریزش کرده است آب به عمق یک متر وارد اراضی کشاورزی شده اما به منازل مسکونی راه نیافته است.
وی ادامه داد: سیلاب هدایت شده در کانال سلمان، چمران و زهکش دهخدا در یک نقطه به هم متصل و از آنجا راهی هورالعظیم می شوند.
عالیپور یادآور شد: شهرداری از قبل سیل بندهایی به فاصله طولانی از کوی ملاشیه احداث کرده بود تا مانع ورود آب به قسمت های مسکونی شود.
وی گفت: از سویی دیگر در منطقه عین 2 نیز جداره های سیل بندها درحال تقویت هستند تا مانع ورود مجدد آب به نقاط مسکونی شود.
معاون شهردار درخصوص زمان بازگشایی کامل جاده ساحلی اهواز توضیح داد: باز شدن جاده ساحلی منوط به تخلیه زیرگذر پل ها از آب است که این امر زمانی اتفاق می افتد که دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز به 2 هزار و 100 متر مکعب بر ثانیه برسد.
علیرضا عالیپور پیش از این نیز با بیان اینکه باقی ماندن آب در خیابان های عین 2 اهواز و ترکیب آن با فاضلاب شیوع بیماری های روده ای را در پی دارد و خطرساز است گفت: جمع آوری این حجم آب به پمپ های قوی نیاز دارد.
محله عین 2 در 2 کیلومتری جنوب غرب اهواز قرار دارد که حدود 32 هزار نفر جمعیت دارد. این منطقه در سال 95 به شهر اهواز ملحق شد. کوی ملاشیه در جوار منطقه عین 2 نیز حدود 50 هزار نفر جمعیت دارد.
سیل بندهای احداث شده بر روی کانال سلمان از حدود هفت روز شکسته شد که سبب ورود آب به مناطق مسکونی عین 2 شد و از چند روز گذشته به دلیل شکستگی قسمت هایی از خاکریز کانال سلمان به ملاشیه نیز رسیده است.
'کانال سلمان' کانال خاکی به عرض 70 تا 110 متر و طول بیش از 100 کیلومتر، در پنج کیلومتری شمال شهر اهواز است که با اهداف نظامی ساخته شده و نقش اساسی در نظریه 'جنگ آب' شهید چمران و غرقاب سازی مناطق استقرار دشمن در دوران دفاع مقدس بازی کرد.
کانال انتقال آب سلمان در امتداد کانال چمران قرار دارد که آب کرخه را برای مصارف شرب به اهواز منتقل می کند.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.