به گزارش ایرنا دکتر ایرج حریرچی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از اردوگاه سیل زدگان جواد الائمه(ع) حمیدیه در خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هیچ گونه طغیانی به ویژه شپش در مناطق سیل زده به وجود نیامده و نگرانی وجود ندارد و اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است.
وی اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اهواز را با توجه به شدت حادثه بی نظیر خواند و افزود: این داوری بر اساس بازدیدهای همکاران سازمان بهداشت جهانی منطقه در خوزستان، لرستان و گلستان است که درخواست رسمی انتقال تجربه و روش های کار را دارند.
حریرچی ادامه داد: عمده اقدامات ناشی از همت و تلاش کارکنان و مدیران و آمادگی زیرساخت ها پس از اجرای طرح تحول سلامت است به گونه ای که امکانات ، تجهیزات و دارو مهیا بود و برنامه ریزی مناسبی انجام شد.

** بازسازی روانی و نشاط اجتماعی سیل زدگان باید مورد توجه قرار گیرد
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: یکی از مهمترین عنصرهایی که در ادامه باید مورد توجه قرار گیرد بازسازی روانی و نشاط اجتماعی مردم سیل زده است چون بر اساس تجربه بین المللی، ممکن است آسیب های اجتماعی بروز کند.
وی گفت: در شهر اهواز نیز نگرانی هایی از وضعیت فاضلاب وجود دارد و همچنین با توجه به گرمای اهواز که در پیش داریم از نظر برخی بیماری های عفونی باید پیشگیری لازم و مراقبت انجام شود.
حریرچی ادامه داد: مهمترین حمایت وزارت بهداشت، تامین نیرو، تجهیزات و پشتیبانی است که اقدامات متعددی انجام داده و وزیر بهداشت نیز 11 بار از مناطق سیل زده بازدید کرده است.
وی همچنین گفت: در صورت نیاز باز هم بیمارستان صحرایی در مناطق سیل زده برپا می شود.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه به خوزستان ، بیمارستان صحرایی 24 تختخوابی را در شهر بستان بهره برداری کرد و از اردوگاه سیل زدگان جواد الائمه(ع) در شهرستان حمیدیه در غرب اهواز دیدن کرد.
تاکنون 270 روستا در خوزستان ناشی از طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب، به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند که از این تعداد 114روستا دچار آبگرفتگی شده و 120 هزار نفر در پادگان ها ، مدارس، مساجد، حسینیه ها، چادرها، و دیگر مکان های اسکان اضطراری اسکان یافته اند.
3004/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.