عدنان غزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیشترین خسارت واحدهای مسکونی ناشی از سیل را مربوط به روستاهای بخش مرکزی و شاوور شهرستان شوش اعلام کرد و افزود: میزان خسارت های ناشی از سیل به این واحدهای مسکونی بین 30 تا 100 درصد است.
وی اظهار داشت: بررسی تکمیلی برای میزان خسارت های ناشی از سیل به واحدهای مسکونی، تجاری و سایر تاسیسات به زمان بیشتری نیاز دارد که بررسی ها از امروز آغاز شده و تا 2 هفته دیگر ادامه دارد.
به گفته وی نیروهای بنیاد مسکن و ادارات معین به همراه نیروهای شوش برای خدمات رسانی به سیل زدگان و بررسی میزان خسارت های ناشی از این حادثه در منطقه حضور دارند.
غزی گفت: دستور تخلیه حدود 70 روستای شهرستان شوش صادر شد که 25 روستا به طور کامل و برخی روستا چند منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شدند.
وی افزود: روستاهای خلیفه حیدر، گطیش، بیت یدی، بیت بباره، کاظم حیدر، بیت نور، زبیددبات، بیت غایب، محارب، مزرعه 3، محمد غضبان، راضی حمد، فهدبالکو، خماط، سیدحمادی، سبدعباس، فرح دیوان، ابوالغیفه، مزعل ضمدی، صالح داود، سعیدثامر، خشه، دوار، دبات، سیدعدنان، مجیدعبدالله، علی جادر وغیب در سیل اخیر خسارت دیدند.
به گزارش ایرنا افزایش دبی رودخانه های دز و کرخه به دلیل بارش های سیل آسا در مناطق بالادست، باعث جاری شدن سیلاب در مناطق وسیعی از استان خوزستان و آبگرفتگی تعداد زیادی از روستاها و زمین های کشاورزی حاشیه این رودخانه ها در این استان شد.
در پی این وضعیت تا کنون دستور تخلیه 270 روستا وهفت شهر استان داده شده و به گفته وزیر کشور 400هزار نفر در معرض سیلاب قرار گرفتند.
جمعیت هلال احمر خوزستان در جریان سیلاب اخیر برای اسکان سیل زدگان تا کنون 67 اردوگاه در استان برپا کرده که بیش از 117 سیل زده در این اردوگاه ها اسکان داده شدند.
7280/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.