غلامعباس بهرامی نیا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر 2 مسیر شریانی بستان- چذابه و اهواز- آبادان مسدود هستند .
وی تصریح کرد: ظرفیت لازم برای تردد افراد و صادرات کالا از پایانه مرزی شلمچه ایجاد شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان همچنین با اشاره اینکه تعداد 26 مسیر روستایی استان درگیر سیلاب هستند، بیان داشت: اما توانسته ایم مسیر چهار روستای مزرعه، شیبان، آهودشت و شوش-فکه را بازگشایی کنیم.
وی یادآور شد: تلاش های نیروهای راهداری با همکاری پلیس راه برای بازگشایی دیگر مسیرها و یا جلوگیری از مسدود شدن جاده های بیشتر ادامه دارد.
بهرامی نیا باز شدن مسیرهای مسدود شده را منوط به کاهش سطح آب عنوان کرد و افزود: با این وجود برخی از جاده های شهرستان شادگان درگیر سیلاب شده اند و احتمال دارد با بالا آمدن آب در این شهرستان برخی از مسیرها مسدود شوند.

*6 هزار میلیارد ریال خسارت سیلاب به جاده ها و ابنیه
این عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه میزان خسارت به جاده های استان همچنان در مراحل اولیه است، گفت: این بررسی ها نشان می دهند که تا کنون سیلاب 6 هزار و 40 میلیارد ریال به جاده ، ابنیه و پل های استان خسارت وارد کرده است.
وی تاکید کرد: میزان قطعی این خسارت ها زمانی مشخص می شود که سطح آب در مسیرها روستایی و برخی از جاده های شریانی کاهش پیدا کند.
بر اساس این گزارش، ستاد مدیریت بحران استان خسارت وارده ناشی از سیلاب اخیر به خوزستان را تاکنون 83 هزار و 497 میلیارد ریال اعلام کرده است.
این خسارات در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی ( زراعی، باغی، دام و طیور، ساختمان و تاسیسات)، واحدهای مسکونی( بازسازی، تعمیری، لوازم خانگی معیشتی، تجاری)، ماشین آلات سبک و سنگین، عشایر، راه های ارتباطی، راه آهن، معابر شهری، آب شهری و روستایی، تاسیسات آب و فاضلاب، تاسیسات شبکه برق، تاسیسات زیربنایی گاز بوده است.
طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شده است.
خوزستان 18 هزار کیلومتر جاده ، 56 محور ارتباطی اصلی و فرعی و کمتر از یک هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه وجود دارد.
9931/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.