مدیرعامل نیروگاه رامین گفت: این نیروگاه با تولید 10 میلیون و 318 هزار و 452 مگاوات ساعت انرژی برق در سال 97 توانست نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پایدارس شبکه سراسری برق کشور ایفا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ناصر محمدی اظهار داشت: سال 97 بدلیل خشکسالی، گرمای بیش از حد هوا و همچنین کاهش سطح تولید نیروگاه های برقابی، سالی پرچالش برای صنعت برق بود و به لطف خدا و همت تلاشگران این صنعت توانستیم در آزمونی سخت سربلند بیرون بیاییم.

وی با اشاره به تولید 10 میلیون و 318 هزار و 452 مگاوات ساعت انرژی برق توسط این نیروگاه در سال 97، گفت: استان خوزستان بدلیل شرایط اقلیمی، مصرف بالای انرژی برق و همچنین استقرار صنایع بزرگ در این استان، پس از استان تهران بزرگترین مصرف کننده برق کشور است که این موضوع  بر اهمیت و نقش استراتژیک نیروگاه رامین بعنوان بزرگترین نیروگاه بخاری کشور افزوده است.

محمدی تولید پایدار انرژی برق، بهره برداری، نگهداری و تعمیرات اضطراری واحدهای نیروگاه در گرمای بی سابقه تابستان، اجرای تعمیرات اساسی واحد 305 مگاواتی شماره 4، تعمیرات میاندورای سایر واحدهای نیروگاه، تعمیرات اساسی برج های خنک کن فاز 2 و بازسازی کلیدخانه واحد شماره یک که بدلیل آتش سوزی از مدار خارج شده بود را مهمترین اقدامات شاخص این نیروگاه در سال 97 دانست.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز همچنین برخورداری از نیروی انسانی متخصص و با تجربه را مهمترین فاکتور ارزنده این نیروگاه دانست و اظهار داشت: این نیروگاه در آستانه 40 سالگی خود قرار دارد از توانمندی و پتانسیل مطلوبی جهت تولید پایدار این انرژی حیاتی و اجرای عملیات های اضطراری و در شرایط خاص دارد.

محمدی مدیریت بهره برداری و تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر را نمونه بارزی از توانمندی و خدمات تخصصی پرسنل نیروگاه رامین دانست و از آمادگی این نیروگاه بمنظور ارائه خدمات فنی- مهندسی به سایر نیروگاهها و صنایع کشور خبر داد.

شایان ذکر است، نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور و تامین کننده حدود 40 درصد برق مورد نیاز استان خوزستان  است و نقش مهمی در تقویت، تثبیت و پایداری شبکه برق ایفاء می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.