به گزارش ایرنا ابومهدی المهندس روز یکشنبه با حضور در مرکز مدیریت و کنترل حوادث مدیریت بحران خوزستان در اهواز بیان کرد:بسیار خوشحال هستیم که دولت ایران به ما اجازه کمک در حوزه سیلاب را داده است.
وی افزود: بدین منظور ستادی را در ایران از روزگذشته تشکیل داده ایم و برخی از کمک های مردمی عراق از دیروز وارد شده ایران که روز به روز نیز این کمک ها افزایش می یابد.
رییس سازمان بسیج مردمی عراق ادامه داد: در حوزه مهندسی و بهداری توان بسیار خوبی داریم و همینک آمادگی ساخت چندین بیمارستان صحرایی را داریم.
وی با اشاره به مساله مدیریت آب بیان کرد: یکی از اهداف سفر ما به خوزستان شرکت در حوزه مدیریت آب است تا آب های مرزی طوری مدیریت شوند که مردم 2 طرف مرز آسیب نبینند.
المهندس، خوزستان را نماد مقاومت دانست و گفت: با شروع سیل ما نیز در عراق در سطح دولت گرفتار مساله مدیریت آب به ویژه در منطقه سلیمانیه شدیم.
وی افزود: برخی از سدها در عراق برای نخستین بار در تاریخشان پر شده اند و بیش از ظرفیتشان خروجی داشته اند به همین منظور حشدالشعبی هم اکنون در مناطقی چون دیاله، کوت، میسان، بصره و بغداد با پشتیبانی دولت در حال فعالیت است.
رییس سازمان بسیج مردمی عراق ادامه داد: اما موضوع سیل در ایران خیلی وسیع تر از عراق است و بیشتر استان‌های این کشور با آن درگیر هستند با این همه نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته تاکنون این موضوع را به خوبی مدیریت کند.
وی گفت: وظیفه خود دانستیم در مشکل فعلی که برای ایران ایجاد شده حضور داشته باشیم چرا که معتقدیم مردم عزیز خوزستان و ایران به ما خیلی کمک کردند و می توان گفت از40 سال پیش با شروع انقلاب اسلامی ایران تا به امروز دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان دولتی ضد صدام، ضد اشغالگران و ضد داعش به ما کمک کرده است.
المهندس با اشاره به سردار قاسم سلیمانی به عنوان نابود کننده داعش ادامه داد:پیروزی ضد داعش را مدیون زحمات مردم عزیز جمهوری اسلامی ایران، شهدای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیروی هوایی هستیم.
به گزارش ایرنا پنجمین محموله کمک های اهدایی کشورعراق به سیل زدگان شامل تجهیزات امدادی ، غذایی و بهداشتی روز یکشنبه از طریق مرز شلمچه وارد ایران شد؛ این کمک ها توسط 26 دستگاه کامیون حامل ادوات مهندسی از قبیل قایق، موتور برق و 6 دستگاه آمبولانس و همچنین 20 دستگاه کامیون مواد غذایی و بهداشتی است از طریق مرز شلمچه در 16 کیلومتری خرمشهر وارد کشور شد و برای توزیع راهی مناطق سیل زده خوزستان شد.
در پی طغیان رودخانه ها در استان خوزستان تاکنون به 270 روستا و هفت شهر هشدار تخلیه داده شده است.
7164/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.