نعمت ا... نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:جایگاه های سوخت کوثران ، الهایی ، آهودشت و سیدعباس به دلیل پیشروی آب رودخانه کرخه و بسته شدن جاده ترانزیتی اهواز - شوش تعطیل شده بودند که با تلاش صورت گرفته و پاکسازی آنان از گل و لای ، عرضه سوخت را به خودروها شروع کردند.
وی گفت: هم اکنون همه جایگاه های سوخت در مناطق سیل زده فعال هستند و تاکنون گزارش مردمی یا رسمی از کمبود سوخت یا تعطیلی جایگاه ها دریافت نشده است.
نجفی افزود: با توجه به شرایط خاص خوزستان ، همه جایگاه های سوخت موظف هستند به صورت شبانه روزی سوخت عرضه کنند و مخازن ذخیره سازی جایگاه ها باید در وضعیت سبز باشد.
با وجود تلاش صورت گرفته پلیس راه و راهداری ، جاده اهواز - شوش همچنان بر روی خودروهای سبک و سنگین به دلیل آبگرفتگی و خطرات ناشی از سیلاب بسته است.
پلیس راه خوزستان ، جاده اهواز - ملاثانی - شوشتر - دزفول و اندیمشک را به عنوان جایگزین تعیین کرده است.

** سوخت رسانی به سه استان درگیر سیلاب
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) گفت:خوزستان به عنوان معین سوخت رسان به مناطق سیل زده سه استان لرستان ، ایلام و کرمانشاه ، مشغول رساندن مواد سوختی مورد نیاز در این مناطق است.
نجفی افزود:تنها در روز گذشته(شنبه) 800هزار لیتر بنزین برای مناطق سیل زده لرستان و 770هزار لیتر بنزین و گازوییل برای مناطق سیل زده ایلام ارسال شده و این روند به صورت منظم تا بازگشت وضعیت عادی ادامه دارد.
وی گفت:سوخت مورد نیاز استان های لرستان ، کرمانشاه و ایلام از انبارهای سوخت نظامیه اهواز و اندیمشک تامین می شود.

** هیچ تهدیدی متوجه انبار نفت نظامیه اهواز نیست
نجفی گفت: با اقدام های انجام شده ، هیچ گونه خطری از ناحیه سیلاب رودخانه کرخه، تاسیسات و انبار نفتی نظامیه در 10 کیلومتری شمال اهواز را تهدید نمی کند.
انبار نفتی نظامیه با ظرفیت 600میلیون لیتر فرآورده های سوختی ، نقش تعیین کننده ای در تامین نیازهای سوختی مناطق سیل زده خوزستان داشته است.
به گزارش ایرنا طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون در فروردین امسال ، سبب آبگرفتگی و در معرض سیلاب قرار گرفتن هفت شهر و بیش از 250 روستای استان خوزستان شده است.
به گفته وزیر کشور ، سیلاب 400هزار نفر از جمعیت خوزستان را درگیر خود کرده است.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان با تشکیل 152 تیم امداد رسانی ، تاکنون بیش از 170هزار نفر از ساکنان مناطق سیل زده غرب ، مرکز و شمال خوزستان در 47 اردوگاه اضطراری اسکان یافته اند.
با وجود کاهش روان آب کرخه ، دز و کارون ، هنوز خطر بروز مجدد سیلاب شهرهای حاشیه این رودخانه ها را تهدید می کند.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.