فرحناز بیروم وند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم شامل یک مهدکودک سیار، یک تیم سیار اورژانس اجتماعی و یک پایگاه خدمات اجتماعی به منظور خدمات رسانی به سیل زدگان است.
وی افزود: این تیم خدمات امدادی همچون توزیع لوازم بهداشتی، بازدید از منازل افراد آسیب دیده و ارائه خدمات روانشناختی و حمایت های روانی جهت بزرگسالان و کودکان، مسابقات نقاشی برای کاهش هیجانات منفی کودکان و سایر برنامه های اثربخش ارائه می کند.
وی بیان کرد: همچنین کمک های مردمی جمع آوری و برای سیل زدگان ارسال شده است.
وی افزود: مشاوره های فردی و گروهی و همچنین اجرای برنامه های تفریحی و سرگرمی برای کودکان از سوی این مجموعه تا پایان شرایط کنونی ادامه خواهد داشت.
بیروم وند افزود: تعدادی از مهدهای کودک اندیمشک هم داوطلبانه به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری برای کودکان مناطق سیل زده اقدام کرده اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، تاکنون دهها محموله مواد غذایی ، پوشاک ، آب معدنی و سایر ملزومات برای سیل زدگان شوش و پلدختر ارسال شده است.
همچنین 6 موکب در اندیمشک راه اندازی شده است و موکب مرکزی بیت الزهرا در مقبره شهدای گمنام اندیمشک با مشارکت های مردمی هر روز بیش از 6 هزار پرس غذا طبخ و برای سیل زدگان شوش ارسال می کند.
افزایش آورد سدهای کرخه و دز موجب آبگرفتگی تعداد زیادی از روستاهای شوش شده است.
سیلاب و طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون ، 12شهرستان و بیش از 250 روستای خوزستان را درگیر خود کرده است.
بیش از 400هزار نفر خوزستانی در معرض سیلاب مهیب که هنوز فروکش نکرده قرار گرفته اند و163هزار و 155 سیل زده در خوزستان امدادرسانی شدند.
به گفته استاندار حدود 10میلیارد متر مکعب سیلاب وارد خوزستان شده است.
7281/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.