به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه پنجشنبه در دیدار با وزیر نفت در استان خوزستان اظهار داشت: هیچ محدودیتی برای جابجایی دکل های نفتی در این مدت وجود نداشت و وزارت نفت مانع آبگیری تالاب ایجاد نشد.
وی با اشاره به اینکه مهم ترین اولویت ما حفظ منافع ملی و استان است، ادامه داد: درحال حاضر تمام تالاب هورالعظیم به جز یک جاده دسترسی و محوطه این تاسیسات نفتی را آب فرا گرفته است.
شریعتی تاکید کرد: حجم آب به قدری بالا بود که با شکستن دایک مرزی بخشی از این آب به سمت عراق هدایت شد.
وی ادامه داد: در یک اتفاق نادر بخشی از آب رودخانه دز و کرخه در نقطه بالادست اهواز به یکدیگر پیوستند و راهی اهواز شدند.
استاندار خوزستان گفت: بخشی از این آب به رودخانه کارون هدایت می شود و بخشی دیگر از طریق کانال سلمان راهی مخزن پنج تالاب هورالعظیم خواهد شد که دقیقا در همان نقطه، تاسیسات نفتی قرار دارد.
وی بر لزوم حفظ مسائل زیست محیطی و منافع ملی تاکید کرد و افزود: برخی میادین نفتی ما با کشورهای دیگر مشترک است و نباید تولید نفت در آنها تعطیل شود زیرا این خواسته دشمنان برای کاهش چشمگیر تولید نفت است.
شریعتی ادامه داد: در پنج ماه گذشته صنعت نفت تنها امور روزمره خود را انجام داده و مابقی توان خود را به جای امور توسعه ای و پشتیبانی به ایمن سازی استان مقابل سیلاب اختصاص داده است.
وزیر نفت برای بررسی تاسیسات در معرض سیلاب و همچنین بازدید از نحوه پشتیبانی شرکت های وابسته به این وزارتخانه در مقابله با سیل شامگاه پنجشنبه وارد استان خوزستان شد.
9887/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.