به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با شبکه خبر اظهار داشت: برخی اقلام مورد نیاز سیل زدگان توسط هلال احمر و بخشی دیگر همچون بسته های بهداشتی از منابع داخلی استان تهیه و توزیع می شود.
وی ادامه داد: توزیع اقلام غذایی درحال حاضر به صورت مردمی انجام می شود که از خیران تقاضا می شود که به توصیه های ستاد پشتیبانی استان عمل کنند تا بی نظمی ها در توزیع کاهش یابد.
شریعتی گفت: در حال حاضر بیش از 40 هزار نفر از سیل زدگان در اردوگاه ها و حدود 40 هزار نفر در منازل باقی مانده اند و طبق بررسی ها حدود سه برابر نیاز روزانه غذا پخت و توزیع می شود اما در این روند وحدت رویه وجود ندارد.
وی در بخشی دیگر در خصوص کندی تخلیه نقاط درگیر سیل افزود: سپاه پاسداران، ارتش و نیروهای بسیجی کار تخلیه منازل را انجام می دهند که در این فرآیند کندی وجود ندارد و افزایش زمان تخلیه مربوط به مقاومت مردم برای تخلیه منازل است.
استاندار خوزستان گفت: مردم نگرانی از بابت پرداخت خسارت ها نداشته باشند تاکنون بیش از 90 درصد خسارت کشاورزان در اثر سیلاب بهمن 97 پرداخت شده است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری دستور پرداخت خسارت سیل زدگان را داده اند و مقامات مختلف دولتی همچون رییس جمهوری، وزیر کشور، معاون اول رییس جمهوری و رییس مجلس نیز بر این مساله تاکید داشتند.
سیلاب در خوزستان تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.