به گزارش ایرنا سردار حسین ساجدی نیا عصر پنجشنبه با حضور در مناطق سیل زده خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از همان ساعات اولیه وقوع سیل در برخی نقاط کشور، نیروی انتظامی برای خدمت به مردم بخصوص در خوزستان با تمام ظرفیت های خود وارد عمل شد و با همت همکاران قرارگاه امام علی(ع) امنیت مطلوبی در سراسر استان برقرار کرد.
وی افزود: در رابطه با اقدامات انتظامی، امنیتی و تردد، تاکنون مشکل خاصی در این استان نبوده و تمامی مصوبات، اجرایی و عملیاتی شده اند که نتیجه آن وضعیت مطلوب حاکم بر استان است.
سردار ساجدی نیا باین کرد: از همان ساعات اولیه وقوع سیل در خوزستان از بالگرد و پهباد برای خدمت رسانی به مردم آسیب دیده استفاده شده و یگان ویژه و دریابانی ناجا نیز حضور فعال در کنار مردم داشته و تا آخرین روز نیز در مناطق حضور دارند.
وی ادامه داد: همدلی، همزبانی و همکاری مردم با نیروهای نظامی، انتظامی و امدادی، وضعیتی مطلوب در سراسر استان را ایجاد کرده است.
این مقام انتظامی گفت: مردم خوزستان همان گونه که در دوران دفاع مقدس دلیرانه مقاومت کردند، اکنون نیز در کنار همکاران و نیروهای امدادی برای مقابله با سیل، سیل بند ایجاد کرده تا راه نفوذ آب را ببندند ، همانگونه که در زمان جنگ سنگر می ساختند و جان بر کف در میدان رزم بودند.
وی ادامه داد: هموطنان از سراسر کشور حتی از استان گلستان و مازندران نیز که خود آسیب دیده سیل بودند برای کمک رسانی در مناطق سیل زده خوزستان حضور یافتند که این اتحاد اقوام ایرانی را نشان می دهد.
معاون عملیات ناجا اظهار داشت: بی شک با همدلی مجموعه نیروی انتظامی، مردم و سایر دستگاه، به زودی شاهد بازگشت وضعیت عادی به استان خواهیم بود.
معاون عملیات ناجا تاکید کرد: هموطنان برای جلوگیری از انتشار شایعات، اطلاعات و اخبار مربوطه را از طریق رسانه ملی و رسمی دنبال کنند.
راساس گزارش مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 250 روستای خوزستان صادر شده است.
همچنین 56 اردوگاه برای ساکنان مناطق سیل زده در نقاط امن آماده شده است و تا این لحظه 105 هزار نفر در اردوگاه ها و محل های اسکان اضطراری اسکان داده شده اند.
بر اساس همین گزارش سیل تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است.
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
به گفته غلامرضا شریعتی از ابتدای فروردین تاکنون حدود 10میلیارد متر مکعب سیلاب وارد خوزستان شده و حدود یکصد هزار هکتار از اراضی حاشیه کرخه، دز و کارون دچار آبگرفتگی شده اند.
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.