به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمود موسوی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی مواکب اربعین حسینی سراسر کشور در محل ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان افزود: موکب های اربعین حسینی استان های فارس، مرکزی ، کهگیلویه و بویراحمد ، چهار محال و بختیاری، یزد ، تهران ، خراسان رضوی ، هرمزگان ، همدان ، بوشهر ، اصفهان ، خراسان رضوی ،زنجان ، آذربایجان غربی ، البرز و سمنان با تجهیزات و اقلام مورد نیاز و ضروری مردم سیل زده در مناطق سیل زده استان و اردوگاه های اسکان اضطراری مشغول خدمت رسانی هستند.
وی بیان کرد: این مواکب تا زمان برقراری وضعیت عادی در اردوگاه ها و مناطق سیل زده شمال ، مرکز ، غرب و جنوب خوزستان به خدمت رسانی به مردم آسیب دیده ناشی از سیلاب ادامه می دهند.
در این نشست قاسم سراجان جانشین هماهنگ کننده مواکب اربعین کل کشور و مسعود شوشتری مسئول هماهنگ کننده مواکب کل کشور در مناطق سیل زده خوزستان بر ارتقای کیفیت خدمت رسانی به ساکنان سیل زده خوزستان تاکید کردند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس که هم اکنون در حال بازدید از مناطق سیل زده خوزستان است از ضرورت برپایی مواکب اربعین حسینی به مدت یک ماه در مناطق بحران زده و در معرض سیلاب در استان های لرستان ، خوزستان و گلستان سخن گفته بودند.
براساس گزارش مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 250 روستای خوزستان صادر شده است.
همچنین 56 اردوگاه برای ساکنان مناطق سیل زده در نقاط امن آماده شده است و تا این لحظه 105 هزار نفر در اردوگاه ها و محل های اسکان اضطراری اسکان داده شده اند.
براساس همین گزارش سیل تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است.
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
در جریان زلزله مناطق غربی کشور در سال 1396 دهها موکب اربعین حسینی از خوزستان به استان زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند تا مرهمی بر دل های مصیبت دیدگان زلزله باشند.
موکب های اربعین رفته رفته با بهره گیری از جوانان پرشور به یکی از منسجم ترین ، کاراترین و آماده ترین نهادهای مردمی برای خدمت رسانی به مردم در مواقع بحرانی تبدیل شده اند.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.