نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها گفت: سعه صدر مسئولان این استان کمتر از مردم سیل‌زده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عدنان ‌‌محمد نصاری در شانزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که صبح امروز 22 فروردین در ساختمان سابق شورای اسلامی و با حضور نمایندگان استان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: در روزهایی که خوزستان تشنه بود، آب را پشت سدها نگه داشتند و زمین‌های کشاورزی را تبدیل به شوره‌زار کردند. آب شور را به لوله‌های خانه مردم تزریق کرده و خسارت جبران‌ناپذیری به مردم خوزستان وارد کردند.

وی افزود: امروز سیل و آب‌های رهاشده از سدها، زمین، خانه و کاشانه مردم را از بین برده و آنها را بی‌خان مان کرده است. کنترل این اتفاقات کار سختی نیست و نیاز به مدیریت و برنامه‌ریزی دارد که مسئولان استانی ما متاسفانه به آن توجهی می‌کنند. آیا پیشگیری این حوادث کار سختی بود؟ چرا وزارت نیرو برای ذخیره و کنترل خروجی و ورودی آب سدها مدیریت خوبی نداشت؟

نصاری ادامه داد: به گفته مسئولان شهری قطعا در تهران باید سیل می‌آمد اما با تدبیر و مدیریت خوب و راهکارهای مناسب این فاجعه مهار شد و مسئولان شهر تهران سربلند از این حادثه بیرون آمدند. وقتی می‌شود ماه‌ها قبل میزان بارش را پیش‌بینی کرد و می‌شد زودتر به داد مردم رسید چرا مسئولان دولتی کمتر از یک هفته قبل به فکر خوزستان افتاده و از این اتفاق غافل ماندند. این یعنی سهل‌انگاری، عدم مدیریت صحیح، عدم وجود مدیران کاربلد و کارشناس. وقتی عزل و نصب‌ها سیاسی باشد قطعا این اتفاق خواهد افتاد. وقتی یک مدیر کاربلد و کارشناس و دلسوز جای خود را به مدیر بی‌تجربه و منتصب شده از روی سیاست می‌دهد، غیر از این هم انتظار نمی رود.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: خوزستان از بی‌مدیریتی و بی‌مسئولیتی می‌نالد و این استان نیاز به مسئولان دلسوز دارد. در این ایام سختی که بر مردم سیل‌زده می‌گذرد، بازدید مسئولان کت و شلواری بیشتر از خدمات و کمک‌های آنان است. کمک‌های دولت آنچنان که باید و شاید جوابگوی این حوادث نیست که علاوه بر آن سعه ‌صدر مسئولان هم کمتر از مردم سیل‌زده است. مسئولی که با کت و شلوار خود اقدام به بازدید می‌کند ولی طاقت و حوصله آن کمتر از مردم صبور و سیل‌زده است و تحمل شنیدن حرف‌های پیرمردی که شکایت خود را به صورت درد و دل عنوان می‌کرد را ندارد. ولو اینکه حرف آن پیرمرد ناراحت‌کننده بوده می‌بایست به جهت سن و سالش، قرار داشتن در آن وضعیت مورد احترام واقع می‌شد.

نصاری اضافه کرد: این نشان می‌دهد که مسئولان استانی ما خسته و طاقت شنیدن حرف‌ها و انتقاد مردم را ندارند. مردمی که پای این نظام ایستاده‌اند و از مرزهای ایران پاسداری می‌کنند. از مردم و جوانان شجاع و همدل خوزستان به خاطر ایستادگی و مقاومت در برابر سیل و همچنین از مواکب مردمی برپا شده که در حال خدمات‌رسانی به هموطنان خود هستند تشکر می‌کنم و از دولت و مسئولان می‌خواهم نسبت به افزایش ماشین‌آلات خدمات‌رسانی و دیگر ابزار مورد نیاز مردم اقدام کنند. همچنین از وزارت نیرو و دیگر مسئولان مربوطه انتظار می‌رود نسبت به مدیریت صحیح آب سدها و جلوگیری از چنین اتفاقاتی برنامه بهتری داشته باشند.

وی در پایان گفت: جناب آقای رئیس جمهور بی‌مدیریتی خوزستان در چندین سال سابق ریزگردها و در سال گذشته خشکسالی و امسال هم سیل و سیلاب در بر داشته است و چنانچه این بی‌مدیریتی ادامه یابد قطعا در سال‌های آینده باید منتظر اتفاقات و حوادث جدیدی باشیم. هم‌اکنون خوزستان نیاز مبرم به خدمات‌رسانی دارد. مردم خوزستان در شرایط سختی به سر می‌برند. به داد مردم سیل‌زده خوزستان برسید چرا که نیاز به امدادرسانی دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.